مسدود شدن راه‌ها به سمت منطقه سبز بر اثر انفجار

در حالی كه منابع خبری از تظاهرات مردمی در مركز بغداد خبر می‌دهند، یك انفجار در مناطق جنوب شرقی این شهر خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، مردم بغداد در اعتراض به ناامنی به خیابان‌ها آمده‌اند و پلیس برای عدم تعرض به منطقه دیپلماتیک شهر، تمامی مسیرها به سمت منطقه‌الخضراء را بسته، در همین حال انفجاری دیگر در جنوب شرق این شهر روی داده است.

مردم معترض در میدان التحریر (آزادی) در مرکز شهر تجمع کرده‌اند؛ مردمی که به دلیل انفجار مرگبار «الکرادة» بغداد و کشته شدن 292 عراقی از مسئولان امنیتی ناراضی‌اند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزی عراق البته امروز فرمانده عملیات بغداد و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی این شهر را برکنار کرده است؛ وی البته با استعفای محمد الغبان، وزیر کشور عراق موافقت کرده است.

چند ماه پیش همین مردم معترض به منطقه‌الخضراء که سفارتخانه‌ها و ساختمان‌های دولتی در آن واقع است یورش بردند و ساختمان نخست‌وزیری را تصرف کردند.

شبکه خبری اسکای‌نیوز از حضور برخی افراد مسلح در میان مردمی که به سمت منطقه‌الخضراء می‌روند خبر داده است؛ نیروهای ضدشورش حضور گسترده‌ای در خیابان‌های اطراف منطقه‌الخضراء دارند.

انفجار جدید در منطقه جنوب شرق بغداد روی داده؛ منطقه‌ای نزدیک به شهرک شیعه‌نشین «الصدر». هنوز گزارشی از خسارات یا تلفات احتمالی این انفجار مخابره نشده است.

۱۳۹۵/۴/۱۸

اخبار مرتبط