تلاش هاشمی‌طبا برای چسباندن موفقیت در المپیك 2012 به دولت خاتمی!

عکس خبري -تلاش هاشمي‌طبا براي چسباندن موفقيت در المپيک 2012 به دولت خاتمي!

موفقیت خیره كننده كاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیك 2012 لندن با سكوت مطلق حامیان جریان اطلاحات رو به رو شد در حالی كه این طیف پس از ناكامی كاروان ایران در بازی‌های المپیك 2008 پكن جنجال بزرگی به راه انداخته و تلاش كردند تا عدم موفقیت كاروان ایران در آن بازی‌ها رابه عنوان یك شكست بزرگ در كارنامه دولت نهم ثبت كنند.

به گزارش نما به نقل از رجانیوز، اما با وجود موفقیت خیره کننده ورزش ایران در این دوره از بازی‌های المپیک جنجال سازان چهار سال پیش این روزها به سایه نشینی خود ادامه می‌دهند تا مجبور نشوند از سیاست‌های موفق این سال ها در حوزه ورزش سخن به میان آورند.

پس از موفقیت کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی گوانگژو که زمینه خلق موفقیتی بزرگ در بازی‌های المپیک پکن بود، این جریان موفقیت در بازی های آسیایی را در عرصه ورزش را حادثه‌ای غیر قابل معمول توصیف کردند و مدعی شد این موفقیت زودگذر است و عمر زیادی نخواهد داشت اما تکرار موفقیت ورزش ایران در بازی‌های المپیک نشان داد موفقیت خیره کننده در بازی‌های آسیایی یک حادثه نبوده است بلکه یک پیروزی واقعی بوده است.

همین عامل سبب شد جنجال سازان این طیف، در واکنش به پیروزی بزرگ کاراون ورزشی ایران سکوت اختیار کنند. با این حال برخی چهره‌های شکست خورده این جریان در اقدامی ناشیانه برای مصادره این پیروزی به نام خود گام برداشتند تا شاید از این رهگذر چیزی عاید حالشان شود!

یکی از این افراد رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در دوره سازندگی و اطلاحات بود، مصطفی هاشمی طبا، در اقدامی سوال برانگیز موفقیت به دست آمده در بازی‌های المپیک 2012 لندن را حاصل برنامه ریزی مدیریت‌های پیشین مدیران ورزش کشور دانسته است و در سرمقاله یکی از روزنامه‌های کشور اعلام کرده او نیز در این موفقیت سهیم است! در حالی که واقعیت، حقایقی بسیار متفاوت از ادعای هاشمی طبا را بازگو می کند.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در این مطلب از یک سو تلاش می کند ناکامی کاروان ایران در المپیک پکن را به دولت احمدی نژاد ارتباط می‌دهد اما در کمال تعجب از سوی دیگر تلاش می‌کند موفقیت ورزش ایران در دولت دهم را به نام خود مصادره کند! این در حالی است که وی اشاره ای به نتایج بی تناسب ورزش ایران با جایگاه کشورمان در عرصه های بین المللی نمی کند.

به نظر می رسد رویکرد عدالت طلبانه به مقوله ورزش در دولت نهم و توسعه امکانات ورزشی در شهرستان های مختلف کشور و افزایش چندین برابری این مجموعه ها یکی از اصلی ترین علل موفقیت های اخیر است چنانکه نگاهی به توزیع جغرافیایی مدال ها در سطح کشور نیز این نکته را بخوبی بیان می کند.

این در حالی است که رویکردهای بسته و جزمی در ورزش در زمان هاشمی طبا و خارج نشدن مدیریت کلان ورزش از میان چند چهره خاص موجب شده بود تا ورزش ایران به یک در جازدگی مفرط دچار شود، امری که نمود خود را در المپیک پکن به خوبی نشان داد و این روزها نیز با بازگشت طیفی از نزدیکان وی به ورزش کشور، حاشیه های بسیار زیادی را در عزل و نصب روسای فدارسیون ها به وجود آورده است.

۱۳۹۱/۵/۲۵

اخبار مرتبط