اولین واكنش بشار اسد به كودتا در تركیه

رئیس‎جمهور سوریه تاكید كرد كه كوتای تركیه انعكاس بی‌ثباتی و درگیری در داخل تركیه است، اما ما اشتباه آنان را تكرار نمی‌كنیم و درباره ماندن یا نماندن اردوغان اظهارنظر نمی‎كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، رئیس‎جمهور سوریه با تاکید بر اینکه یک انسجام واقعی بین طیف‎های سوری وجود دارد، اعلام کرد که این انسجام در طول تاریخ شکل گرفته است.

بشار اسد در گفتگو با خبرگزاری «پرنست لاتینا» کوبا افزود: عناصر تروریستی و همپیمانان آن در ایجاد تفرقه و چنددستگی میان مردم سوریه شکست خورده اند.

وی همچنین در ادامه به کودتای ترکیه اشاره کرد و گفت: این کودتا بی ثباتی و درگیری های داخلی ترکیه را نشان می دهد و مهمتر از خود کودتا، تدابیری است که اردوغان و دولت وی طی چند روز اخیر اتخاذ کرده است.

اسد افزود: اردوغان از کودتا برای اجرای طرح های افراطی خود که همان طرح اخوان المسلمین ترکیه است، استفاده می کند و این برای ترکیه و کشورهای همسایه آن از جمله سوریه خطرناک است.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد که غرب هیچ کشور مستقلی را نمی پذیرد و سوریه بهای استقلال خود را می دهد، اما در عین حال یک انسجام قوی بین سوریه و آمریکای لاتین در سطح سیاسی وجود دارد و آمریکای لاتین نمونه خوب و مهمی در جهان درباره چگونگی بازگشت ملت ها و دولت ها به استقلال خود هستند.

۱۳۹۵/۴/۳۱

اخبار مرتبط