عیدی قطر و عربستان به سعد حریری

سعد حریری رییس جریان المستقبل این كشور به منظور رهایی یافتن از بحران مالی خاندان خود، مبلغ چهار میلیارد دلار به عنوان عیدی عید فطر از عربستان سعودی و قطر دریافت كرده است.

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از رسانه های خبری، بخش عمده این چهار میلیارد دلار به منظور حل و فصل مشكلات شركت 'سعودی اوجیه' صرف خواهد شد كه طی ماه های اخیر به دلیل از دست دادن پروژه های بزرگ اقتصادی در عربستان سعودی در آستانه ورشكستگی قرار گرفته است.

شركت اقتصادی سعودی اوجیه كه در عربستان واقع بوده و مهم ترین منبع مالی حریری محسوب می شود، پس از اینكه وزارت كشور عربستان دو پروژه ساختمانی را كه ارزشی شش میلیارد دلاری داشته از برنامه كاری خود حذف كرده است، گرفتار این بحران مالی جدید شد.

منابع خبری اعلام كرده اند كه هنوز این دو پروژه در دست بررسی است، اما مسئولان شركت سعودی اوجیه امیدی به بازگشت آنها در پروژه های كاری خود ندارند.

طرح دیگری نیز كه قرار بود این شركت در آن مشاركت داشته باشد، پروژه حمل و نقل عمومی ریاض به ارزش بیش از 13 میلیارد دلار بود كه بنابر گفته منابع خبری این امر نیز بعید به نظر می رسد كه شركت سعودی اوجیه موفق به مشاركت در آن بشود.

این شركت به دلیل مشكلات بزرگ مالی، نزدیك به 17 هزار كارمند خود را از كار بركنار كرده است.

از دیگر برنامه هایی كه حریری برای این مبلغ هنگفت دارد، بهبود وضعیت روزنامه المستقبل از قبیل نقل مكان دفتر این روزنامه و افزایش 5 تا 25 درصدی حقوق كارمندان آن بوده كه طی روزهای اخیر بحث و بررسی این مساله آغاز شده است.

چندی پیش نیز به دلیل مشكلات مالی این خاندان، حكم اخراج 300 تن از كارمندان شبكه تلویزیونی المستقبل لبنان صادر شده بود.

بحران اقتصادی خاندان حریری ماه هاست كه یكی از مشكلات مهم جریان المستقبل در لبنان شده، به شكلی كه حتی كارمندان شركت 'میلینیوم' كه وظیفه آنها حفاظت و رسیدگی به كارهای داخلی منازل خاندان حریری است، به همراه برخی از دیگر كارمندان شركت های وابسته برای سومین ماه متوالی حقوق دریافت نكردند.

۱۳۹۱/۶/۱

اخبار مرتبط