بازیگر پیشكسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با نما :

سینما مقاومت ریشه در پایداری و مبارزه بر علیه ظلم ،ستم و استثمار دارد

عکس خبري -سينما مقاومت ريشه در پايداري و مبارزه بر عليه ظلم ،ستم و استثمار دارد

جهانگیر الماسی بازیگر پیشكسوت سینما و تلویزیون گفت : این ضرورت رسانه های دنیا است كه نسبت به آگاهی بخشی و توزیع فرآیندهای دانش و احاطه به تاریخ و چگونگی رفتار مشتی سوداگر با اكثریت مردم جهان به خاطر منافع فردی ، گروهی ، فرقه ای این عده بپردازند.

به گزارش نما ، جهانگیر الماسی بازیگر با سابقه سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار نما در خصوص تولید فیلمهای با مضمون مقاومت در سینمای ایران گفت :مقاومت چون ریشه در اعتقادات مردم و ریشه در پایداری و مبارزه بر علیه ظلم ،ستم و استثمار هست باید بگم این ضرورت سینما امروز دنیا است ، ضرورت رسانه های دنیا است که نسبت به آگاهی بخشی و توزیع دانش و فرآیندهای دانش و احاطه به تاریخ و چگونگی رفتار مشتی سوداگر با اکثریت مردم جهان به خاطر منافع فردی ، گروهی ، فرقه ای بپردازند.
لازم است فیلم هایی که با احساس مسئولیت، تعهدگرایانه و باورپذیری خود خالق اثرهستند مورد اهتمام واقع شوند، تولیدات ارزشی و فاخری که جشنواره مقاومت برای جذب مخاطب و رشد سینمای کشور می تواند از آن حمایت کند.
این ارگردان و نویسنده سینما ایران با اشاره به درونی شدن فرهنگ ترور در تاریخ اندیشه غربی ها در مقابله با محور مقاومت افزود :
استثمارگران با سیاستها ، و رسانه های خود به دنبال گول زدن کشورهای دیگر هستند آنها با استفاده از ترور افرادی را به شهادت می رسانند که طبقه آگاه و دانا در کشورهای دیگر هستند و ازمقاومت و پایداری طرفداری می کنند.
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره اینکه چرا پرداخت و تولید اثر در سینمای مقاومت آنطور که باید مورد توجه اکثریت فیمسازان قرار ندارد تصریح کرد :یک نوع آگاهی ستیزی با توجه به تبلیغات منفی رسانه های غربی در مواجه با فیلم ساختن در موضوعات مهم و تحولات جاری در دنیا بوجود آمده که باید دقیق بررسی شود ، برای فیلم خود من که در ژانر مقاومت بود برخی مسئولان اعلام کردند مردم حوصله دیدن اینگونه فیلمها را ندارند این چه حرف بی بنیان ، مسخره ای است.
متاسفانه از سوی دیگر اکثر ستایش ها و تشویق های جشنواره ها برای فیلمهای است که مخاطبانشان عواطف و احساسات سطحی مردم است یا داشته های غریزی آنها.
عرصه سینما مقاومت در سینمای ایران محجور مانده و باید بیشتر به محورهای مهم فیلمسازی در عرصه مقاومت بدلیل وجود پتاسنیل های بالا در سینما ایران پرداخت.

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط