داعش 250 شهروند موصل را اسیر گرفت

گروه تروریستی داعش تا كنون بیش از 250 شهروند، از پیر و جوان و كودك را با حمله به مناطق مختلف موصل در عراق بازداشت كرده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، یک منبع محلی از موصل به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که گروه تروریستی داعش از زمان سیطره بر مرکز نینوا از نیمۀ سال 2014، همواره به حمله و بازداشت افراد در مناطق 17 تموز، الهرمات، الاقتصادیین، مشیرفه و الحاوی مبادرت کرده است.

داعش بیش از 250 شهروند را از این مناطق بازداشت کرده که تعدادی کودک در میان آنها وجود دارند. اتهام این افراد همکاری علیه داعش به نفع نیروهای امنیتی عراق، کوتاه کردن ریش و کوتاه نکردن شلوار؟؟؟ است که از نظر داعشی ها حرام به شمار می رود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود خاطرنشان کرد که داعش به دلیل آماده شدن نیروهای عراقی برای عملیات آزادسازی موصل در ماه جاری، در ترس ناشی از فروپاشی به سر می برد از این رو خشم خود را همانند گذشته هر بار بر سر شهروندان خالی می کند و با تحمیل جریمه به آنها به دنبال منابع درآمد می گردد.

این جریمه ها از نوع لباس پوشیدن تا شکل ریش و تظاهر به تمدن و حتی خندیدن و شادی کردن ناشی از پیروزی نیروهای عراقی در مناطق مختلف را شامل می شود، به خصوص مناطق جنوب موصل و منطقۀ القیاره که منبع غنی نفتی به شمار می آمد.

داعش، شهروندان بازداشت شده را همانند کسانی که در فلوجه و رمادی اسیر کرده بود، به زندان های مخفیانه ای در زیر زمین منتقل می کند و به زور اسلحه آنها را به حفر خندق و تونل وادار می نماید. این تونل ها برای جابجایی و فرار عناصر داعش از میادین جنگ به کار می رود.

۱۳۹۵/۷/۱۱

اخبار مرتبط