وزیر امور مالی آلمان: اسلام آلمانی را گسترش دهید

وزیر امور مالی آلمان با بیان اینكه تعداد زیاد پناهجویان به چالشی برای این كشور بدل شده، گسترش «اسلام آلمانی» را خواستار شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزیر امور مالی آلمان و از متحدان «آنگلا مرکل» صدر اعظم دموکرات ‌این کشور امروز (یکشنبه) با بیان ‌این‌ که سیل هجوم پناهجویان که بسیاری از آن‌ها مسلمان هستند، چالشی برای جریان اصلی جامعه است، به مسلمانان این کشور توصیه کرد تا «اسلام آلمانی» برپایه لیبرالیسم و بردباری را توسعه دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ولفلانگ شوبل» با بیان این‌ که حضور صدها هزار مهاجر نیازمند درک بهتری بین اهالی آلمان نسبت به آنکه چه چیزی برای آن‌ها اهمیت دارد و چگونه می‌خواهند زندگی کنند، است، بر بردباری تاکید کرد.

پارسال نزدیک به یک میلیون مهاجر از خاورمیانه و آفریقا وارد آلمان شدند. این مسئله موجب بروز تنش‌های اجتماعی و افزایش حمایت از حزب دست راستی «آلترناتیو برای ‌آلمان» (AfD) که گفته بود اسلام با قانون اساسی سازگار نیست، شد. ورود تعداد زیادی پناهجو همچنین منجر به افزایش خشونت راست افراطی و حمله به پناهگاه‌های مهاجران در شرق آلمان گشت.

شوبل گفت: «بی‌شک رشد مسلمانان در کشور ما امروزه چالشی برای جریان روشنفکر جامعه است.»

اگر مرکل در پی انتحاب مجدد در انتخابات سال بعد نباشد، از شوبل دموکرات به عنوان نامزد احتمالی تصدی سمت صدر اعظمی آلمان یاد می‌شود.

به نوشته رویترز، بحران مهاجرتی و ورود تعداد زیادی پناهجو به آلمان، تردیدهایی را درباره انتخاب مجدد مرکل به عنوان صدر اعظم به وجود آورده است.

۱۳۹۵/۷/۱۱

اخبار مرتبط