خادمی: «IPC» قابل اجرا نیست

عضو كمیسیون انرژی مجلس گفت: الگوی جدید قراردادهای نفتی خیانت در حق ملت است، چرا كه دست بیگانگان را برای دزدی به سرمایه‌های ایران باز می‌كند.

به گزارش نما، هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره اعلام عدم مغایرت مصوبه سوم دولت درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی با قوانین از سوی هیئت تطبیق، گفت: متأسفانه اشکالات اساسی این قراردادها برطرف نشد. «IPC» الگویی است که قابل اجرا نیست.

وی با بیان اینکه وزارت نفت با قراردادهای جدید بدنبال حضور دائمی شرکتهای خارجی در ایران است، افزود: این وزارتخانه قصد القاء این موضوع را دارد که جمهوری اسلامی ایران در صنعت نفت هیچ قدرتی ندارد و شرکتهای خارجی باید وارد عمل شده و برای همیشه باقی بمانند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر وزارت نفت به تنهایی این الگو را تدوین و اجرایی می‌کرد، صرفاً آقای زنگنه مقصر اصلی بود. اما اکنون نهادها بر این الگو صحه گذاشته‌اند که مطمئن باشید همه آنها در حق ملت و مملکت جفا کرده‌اند و باید در آینده پاسخگوی نسل‌های بعدی باشند.

خادمی تأکید کرد: الگوی جدید قراردادهای نفتی خیانت در حق ملت است، چرا که دست بیگانگان را برای دزدی به سرمایه‌های ایران باز می‌کند.
منبع: تسنیم
0

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط