اعتراف آمریكا به حضور اسد برای حل بحران سوریه

یك عضو هیات رییسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینكه تحولات اخیر باعث كوتاه آمدن آمریكا و غرب از مواضع‌ اولیه‌اش نسبت به حكومت سوریه شده است گفت: آمریكایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند اسد جزیی از راه حل سوریه است.

به گزارش نما؛ محمد جواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار فایل صوتی از وزیر خارجه آمریکا در نشستی با مخالفان بشار اسد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و دعوت از مخالفان سوریه برای شرکت در انتخابات با حضور اسد گفت: آمریکا و غرب علی رغم تمام فشارهای سیاسی و نظامی در طول پنج سال گذشته به دولت سوریه نتوانستند به اهدافشان از جمله سرنگونی دولت اسد برسند. تصور آن‌ها این بود که این اتفاق به زودی رخ می‌دهد اما تحولات برخلاف پیش‌بینی‌ها بود.

به گفته وی، مردم سوریه نیز با دیدن جنایات تکفیری‌ها به این نتیجه رسیدند در صورت روی کار آمدن تکفیری‌ها با چه کسانی سر و کار خواهند داشت.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدامات تروریستی در برخی از کشورهای اروپایی گفت: افزایش گستره کارهای تروریستی به برخی کشورهای اروپایی این موضوع را برای اروپایی‌ها روشن کرد که دامنه کارهای تروریستی دامن آن‌ها را خواهد گرفت چون خیلی از تروریست‌ها از آمریکا و اروپا به سوریه آمده بودند.

جمالی در جمع بندی ضمن اشاره به تغییر مواضع ترکیه بعد از نخست وزیری داوود اغلو و تلاش برای بهبود روابط با همسایگانش گفت: تمامی این تحولات دست به دست هم داد تا مقداری آمریکایی‌ها و غرب در به مواضع اولیه‌شان نسبت به سوریه کوتاه بیایند تا جایی که طبق گفته وزیر امور خارجه آمریکا، ایالات متحده تمایلی به ماندن اسد در سوریه دارد. آن هم در شرایطی که آن‌ها در ابتدا خواستار سوریه بدون اسد اسد بودند اما امروز به این نتیجه رسیدند که اسد جزیی از راه حل سوریه است.

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط