معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با نما:

كمبود 80 هزار تخت بیمارستان در كشور /حجم بالای نوبت های انتظار مردم در بیمارستان ها

عکس خبري -کمبود 80 هزار تخت بيمارستان در کشور /حجم بالاي  نوبت هاي انتظار مردم در بيمارستان ها

محمد آقا جانی معاون درمان وزیر بهداشت گفت:شاخص تخت بیمارستانی در كشور ما یك ممیز شش به ازاری هزار نفر است در حالی كه همین شاخص حتی در كشورهای منطقه دو ممیز هفت به ازای هزار نفر است كه نشان می دهد ما حدود 80 هزار تخت بستری از كشورهای منطقه عقب هستیم.

به گزارش نما معاون درمان وزير بهداشت در گفتگو با خبرنگار نما گفت: نياز مردم به خدمات بستري متناسب با امکانات حوزه سلامت نيست و علارغم تلاش سال هاي اخير براي افزايش تخت هاي بستري، هنوز نتوانسته ايم عقب ماندگي دهه هاي گذشته را جبران کنيم.
وي تصريح کرد: بخش دولتي پتانسيل ايجاد بيش از 1700 تخت در سال را ندارد با اين وجود طي سه سال اخير 20 هزار تخت خواب در بيمارستان هاي کشور بهره برداري شده است.
آقاجاني با اشاره به لزوم مشارکت بخش خصوصي در اين حوزه گفت: براي کاهش نوبت هاي انتظار مردم در بيمارستان ها بايد بخش خصوصي وارد کارد شود اما تعرفه ها بزرگترين مانع در توسعه اين بخش است.
معاون درمان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: تا زماني که تعرفه ها اصلاح نشود و قيمت هاي تمام شده براي خدمات بستري معقول نشود، جاذبه اي براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين حوزه نخواهيم داشت.
وي افزود: بايد با اصلاح تعرفه ، بخش خصوصي را تشويق به سرمايه گذاري کنيم.
آقاجاني عنوان کرد: متوسط اقامت بیماران در بیمارستانهای دولتی دو مميز هشتاد وشش روز است که گاهی مجبوریم تا برای استفاده بیماران اورژانسی، بیماران را زودتر ترخیص کنیم بنابراین لازم است که بیمارستان ها را توسعه دهیم.
معاون درمان وزارت بهداشت در پايان تاکيد کرد: علارغم کمبود تخت براي بستري در بيمارستان هاي دولتي، بستري بيماران اورژانسي بايد در اولويت باشد و به تمامي بيمارستان ها تکليف شده که اگر بيمار وضعيت حادي دارد، در اولويت تخت قرار گيرد، اين دستوري است که به تمامي بيمارستان هاي وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط