هیئت سكولار چیست؟

عکس خبري -هيئت سكولار چيست؟

در هیئت سكولار قرائتی از نهضت امام حسین(ع) ارائه می‌شود كه در آن نسبتی بین اسلام و سیاست وجود ندارد و این در حالی است كه ركن اساسی نهضت حسینی، مبارزه با قدرت فاسد و حاكمیت ناخلفی بود كه به زور بر جایگاه صالحان انبیا و اولیای الهی تكیه زده بود. امروز چگونه می‌توان از اباعبدالله الحسین(ع) یاد كرد و دغدغه مظلومانی را نداشت كه در سوریه، عراق، یمن و فلسطین و دیگر نقاط مختلف جهان در خاك و خون می‌غلتند؟!

با فرارسيدن ماه محرم‌الحرام، ايران اسلامي سراسر سياه‌پوش شده و مجالس سوگواري برپا می‌شود. در اين ميان آنچه اهميت دارد، جهت‌گيري کلي هيئات مذهبي و مطالبي است که در اين جلسات در قالب سخنراني و مداحي ارائه مي‌شود؛ انتظار آن است که جهت‌گيري اين جلسات در راستاي اقامه امر سيدالشهداء(ع) و مبتني بر اهداف و آرمان‌هاي نهضت حسيني باشد؛ اما متأسفانه در سال‌هاي اخير جريان‌هاي انحرافي تلاش کرده‌اند تا هيئات مذهبي را از روح و جوهره خود جدا کنند. اين جريان که از سوی حکيم فرزانه انقلاب اسلامي به جريان «تشيّع انگليسي» شهرت يافته است، الگويي از هيئت‌داري را ارائه مي‌کند که مي‌توان آن را «هيئت سکولار» ناميد.
در هيئت سکولار قرائتي از نهضت امام حسين(ع) ارائه مي‌شود که در آن نسبتي بين اسلام و سياست وجود ندارد و اين در حالي است که رکن اساسي نهضت حسيني، مبارزه با قدرت فاسد و حاکميت ناخلفي بود که به زور بر جايگاه صالحان انبيا و اوليای الهي تکيه زده بود. امروز چگونه مي‌توان از اباعبدالله الحسين(ع) ياد کرد و دغدغه مظلوماني را نداشت که در سوريه، عراق، يمن و فلسطين و ديگر نقاط مختلف جهان در خاک و خون مي‌غلتند؟!
جلوه ديگر هيئت‌هاي تراز اسلام ناب محمدي(ص) آن است که اين مجالس بايد در خدمت تقويت نهضت اسلامي ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي باشند که تحقق آن آرزوي انبيا و اوليای الهي و از جمله حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) بوده است. هيئتي که از درون آن انسان‌هاي مؤمن در خدمت انقلاب و ارادتمند و پا به کار ولي خدا در زمان غيبت معصوم(ع) بيرون نيايد، با هيئت مطلوب اهل‌بيت(ع) فرسنگ‌ها فاصله دارد.
کلام حکيم انقلاب پايان بخش اين نوشتار است: «هيئت‌ها نمي‌توانند سکولار باشند؛ هيئتِ امام حسينِ سکولار ما نداريم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسين(ع) است، يعني علاقه‌‌مند به اسلام سياسي است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معناي اعتقاد به امام حسين(ع) اين است. اينکه آدم در يک مجلس روضه يا هيئت عزاداري مراقب باشد که نبادا وارد مباحث اسلام سياسي بشود، اين غلط است.»(۲۰/۸/۹۲)

۱۳۹۵/۷/۱۲

اخبار مرتبط