حمله به عزاداران حسینی در شهرهای مختلف نیجریه

شاهدان و رسانه‌های محلی می‌گویند از صبح امروز نیروهای پلیس و شبه‌نظامیان در شهرهای مختلف نیجریه به تجمع عزاداران حسینی حمله كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، شاهدان از حمله شبه‌نظامیان و نیروهای پلیس نیجریه به خانه رهبران شیعیان این کشور و مرکز اسلامی نیجریه درشهر کادونا خبر داده‌اند.

این حمله ساعتی پس از مراسم عزاداری عاشورا رخ داده است. پایگاه «پیریمیوم تایمز» نیجریه گزارش داده است که در این حمله خانه «مختار الصحابی» رهبر شیعیان کادونا به آتش کشیده شده است.

بنا بر این گزارش، پلیس منطقه را محاصره کرده و به کسی اجازه نزدیک شدن نمی‌دهد.

به نوشته مرکز حقوق بشر اسلامی، در شهر «کانو» هم پلیس به تجمع عزاداران حسینی حمله کرده است. در این حمله دستکم یک نفر کشته شده است.

گفته می‌شود که ساختمان مرکز اسلامی شهر کانو هم به آتش کشیده شده است.

به گفته منابع محلی، تا این لحظه 9 نفر در شهر «فانتوئا»، یک نفر در شهر «سوکوتو»، سه نفر در کادونا و یک نفر هم در کانو به شهادت رسیده‌اند.

سخنگوی مرکز حقوق بشر اسلامی در متنی که برای خبرگزاری فارس ارسال کرده، از حرکت نیروهای ارتش و پلیس نیجریه به سمت مرکز اسلامی «کانو» خبر داده است. خانواده و هواداران شیخ «محمد توری» در این ساختمان مستقر هستند. شیخ محمد توری پارسال در حمله ارتش نیجریه به شهادت رسید.

همزمان حمله با گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور به مرکز اسلامی نیجریه در شهر «ژوس» هم ادامه دارد. چند نفر از رهبران شیعیان نیجریه از جمله شیخ «آدامو سوهوس» در این ساختمان حضور دارند.

ارتش نیجریه پارسال هم در حمله به مرکز اسلامی این کشور، نزدیک به 1000 نفر از شیعیان را کشته و شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر آن‌ها را با وجود مجروحیت شدید بازداشت کرد. شیخ زکزاکی همچنان در بازداشت است و گفته می‌شود که یکی از چشمانش نابینا شده است.

۱۳۹۵/۷/۲۲

اخبار مرتبط