تازه ترین خبرها در مورد شیخ زكزاكی

دادگاه عالی فدرال «ابوجا» به ریاست «گابریل كلاوول» اعلام كرده كه پرونده اصلی حقوق بشری مربوط به رهبر شیعی جنبش اسلامی در نیجریه، بهتر است در خارج از دادگاه با صلح و سازش حل و فصل شود.

به گزارش نما ، فمی فلانا، وکیل شیخ زکزاکی در پرونده‌ای که علیه وزارت امنیت، دادستانی کل، رییس ستاد ارتش و بازرس پلیس کل تنظیم کرده، به بازداشت خود در 9 ماه گذشته بدون هیچ اتهامی اعتراض کرده است.

در این دادخواست، وکیل پرونده وی مدعی است که دادگاه می‌بایست اعلام کند که ادامه بازداشت موکل وی، غیرقانونی و برخلاف قانون اساسی بوده و شدیداً حقوق انسانی موکلش را مصرح در قانون جمهوری فدرال نیجریه و اصول منشور حقوق بشر آفریقا- پایمال کرده است.

وی همچنین از دادگاه خواست تا دستور آزادی سریع شیخ زکزاکی و پرداخت خسارت معادل 2 میلیارد نایرا به وی را صادر کند. وکیل زکزاکی، صراحتاً ادعای وزارت امنیت دولت نیجریه را مبنی بر اینکه بازداشت شیخ زکزاکی با رضایت وی و با هدف حفاظت از او صورت گرفته رد کرده و گفت: چنین اقدامی از نظر قانونی موضوعیت ندارد.

«حبس به منظور حفاظت» از یک فرد بالغ در صورتی است که احتمال بالای تسری بیماری باشد؛ زمانی که وی به خاطر درمان و برای جلوگیری از تسری بیماری به جامعه در قرنطینه قرار می‌گیرد.

۱۳۹۵/۷/۲۳

اخبار مرتبط