علت تعطیلی 100 جایگاه CNG

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاكید بر نامناسب بودن ایستگاه های جایگاه سوخت گفت: 100واحد CNG را به دلیل رعایت نكردن استاندارد تعطیل كردیم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر نامناسب بودن ایستگاه های جایگاه سوخت گفت: 100واحد CNG را به دلیل رعایت نکردن استاندارد تعطیل کردیم.

نیره پیروزبخت در نشست خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد با بیان اینکه تاکنون 30 هزار استاندارد ملی را تدوین شده است، گفت: استانداردهای تدوین شده باید به مرحله اجرا و عمل برسد که تا امروز حدود 27 هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر کردیم.

وی افزود: در سه سال اخیر، یک‌میلیون بازرسی از سطح بازار داشتیم که بازرسی از واحدهای صنفی به منظور دفاع از حقوق مصرف‌کننده انجام گرفته است،این در حالی است که در سال های اخیر برای این بازرسی ها با تنگناه های مالی همراه بودیم.

پیروزبخت به آغاز بازرسی از ایستگاه های CNG اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته توجه زیادی به این موضوع نشده بود، اما با آغاز بازرسی ها متوجه شدیم که این ایستگاه ها وضعیت مناسب ندارند،چنانچه بازرسی ها از حدود 2هزار و 500 واحد CNG انجام شده و اخطارهایی را به آنها دادیم و حتی 100 واحد CNG را تعطیل کردیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به ضرورت بازبینی کپسول های CNG در خودروها اظهار کرد: به دلیل اینکه این فرآیند مرتبط با مردم است ابتدا از خودروهای دولتی آغاز کردیم چرا که خودروها مالک شخصی دارند،

پیروزبخت با بیان اینکه بازرسی دوره ای آسانسور را شروع کرده ایم که در این مورد هم وضعیت خوبی نداریم، اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار و ۶۵۰ آسانسور مورد بازرسی قرار گرفته که ۳۷ مورد با استاندارد منطبق بوده است.

وی ادامه داد: دو میلیون و 650 هزار شیر و سیلندر گاز مایع را بازسازی و نوسازی کردیم، همچنین در بخش مصالح ساختمانی و مواد غذایی هم توجه جدی داشتیم.

پیروزبخت با اشاره به اینکه برای نخستین بار سه پروانه کاربرد علامت استاندارد حلال در ایران از سوی این سازمان صادر شده است، اظهار کرد: این پروانه ها با دو امضای نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان ملی استاندارد صادر می شود.

وی در خصوص استاندارد خودروها ادامه داد: ما هنوز در حال بررسی محصولات قدیمی هستیم، اما در قراردادهای جدید خودروسازان با شرکت های خارجی اعلام کردیم که باید منطبق با استانداردهای ما باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در عرصه بین المللی هم فعالیت های زیادی را داشته ایم، گفت: از حدود 10 سال پیش به دنبال این بودیم که موافقتنامه چند جانبه را به امضا برسانیم که در حال حاضر گواهینامه‌های ما را در 32کشور می پذیرند که ژاپن، کره جنوبی و آمریکا جزو این کشورها هستند.

۱۳۹۵/۷/۲۴

اخبار مرتبط