معمار اتریشی به ایران می‌آید

«پیتر ترامر» - معمار اتریشی - برای برگزاری درس‌گفتاری با عنوان «به سوی معماری سوم» به تهران سفر می‌كند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی کانون معماران معاصر، این معمار اتریشی و استاد دانشگاه ۲۷ و ۲۸ مهرماه به ایران می‌آید. او قرار است با موضوع «شهر همچون مولف معماری» در پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری جهاد دانشگاهی سخنرانی کند.

ترامر کرسی استادی دانشگاه‌های اینسبروک، اشتیدل فرانکفورت و سای‌آرک لس‌آنجلس را در دست دارد. این معمار تئوری‌پرداز معاصر، در حال حاضر در حوزه‌ی پژوهش و تدریس در دانشگاه‌های پنسیلوانیا، اِی-اِی، آنگوانته، موسسه‌ی معماری کاتالونیا ۱ و موسسه‌ی برلاخ ۲ مشغول کار است و مدیریت هیأت طراحی شهری دانشگاه اینسبروک اتریش (ioud) را نیز برعهده دارد.

کانون معمارن معاصر با همراهی پویان روحی مدتی‌ است با هدف آشنا شدن معماران و دانشجویان معماری ایران با جریانات و اندیشه‌های معاصر در حوزه‌ی معماری، در فکر دعوت از اساتید مدارس معماری دنیا به تهران بوده است. ترامر، دانش‌آموخته‌ی Graze و از شاگردان Gunter Domening، به‌عنوان اولین استاد مدعو به ایران خواهد آمد تا فتح بابی از سلسله برنامه‌های «کانون معماران معاصر» باشد.

او در این درس‌گفتار با عنوان «به سوی معمای سوم»، آنجا که شکلی از تقابل‌های دوتایی در مباحث اخیر فرهنگی و فلسفی مطرح می‌شود، به این می‌پردازد که رویکرد ایده‌ی «سوم» از چه حرف می‌زند، چه معماری‌ای می‌تواند معماری سوم باشد؟ چالش‌های این معماری چیست و یک معماری سوم چه شکلی خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.ARCHCA.com مراجعه کنند یا با شماره‌های ۸۸۰۹۳۲۵۵-۰۲۱ و ۸۸۳۶۴۹۷۴-۰۲۱ تماس بگیرند.

۱۳۹۵/۷/۲۴

اخبار مرتبط