نماینده مردم فلاورجان در گفتگو با نما :

اصلاح قانون انتخابات، تضمین سلامت رقابت‌ها/ ﺗﻌﺮﺽ ﺑﻪ ﺣﻴﺜﻴﺖ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﻤﻨﻮﻉ!

عکس خبري -اصلاح قانون انتخابات، تضمين سلامت رقابت‌ها/ تعرض به حيثيت افراد ممنوع!

در عرصه رقابت ریاست جمهوری میدان برای رقابت باز است و علت عمده آن عدم تعیین سقف تحصیلی برای این مسند است. به طور مثال در انتخابات مجلس تحصیلات باید فوق لیسانس باشد و برای شورای شهر باید كاندیداها لیسانس داشته باشند، این در حالی است كه برای ریاست جمهوری این شرط وجود ندارد.

حجةالاسلام سید ناصرموسوی نماینده مردم فلاورجان در دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از فضاسازی‌های جریان‌ها و گروه‌های سیاسی علیه برخی کاندیداهای احتمالی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: متأسفانه جوسازی‌ها و فضاسازی‌هایی که در زمان انتخابات در کشور ایجاد می‌شود، بسیارآسیب زننده است. عده‌ای وقتی در فضای انتخاباتی قرار‌میگیرند با یکسری بی‌تقوایی‌ها وبد اخلاقی‌های انتخاباتی به دنبال حذف رقیب خود هستند که بعضا بدون هیچ سند و مدرکی به رقیب انتخاباتی خود تهمت می‌زنند تا بتوانند با سلب دیگری، برای خود جایگاهی را بیایند که متأسفانه صحت و سقم هیچ کدام از موارد مطرح شده،معلوم نیست.
وی افزود: برخی از این افراد تا جایی پیش می روند که حتی سخنان آنها می‌تواند، برایشان پیگرد قانونی ایجاد کند و مجازاتی را هم برای آنها به وجود آورد . اما در حالت کلی این نوع رفتارها زشت و ناپسند است و نه شرع اسلام و نه عرف آن را تائید می‌کند.
موسوی با اشاره به برخی نواقص قانون انتخابات ریاست جمهوری اذعان داشت: باید در نظر داشت که اظهار نظر کردن در بحث ریاست جمهوری و کاندیدای‌های احتمالی آن بسیار زودهنگام است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که در عرصه رقابت ریاست جمهوری میدان برای رقابت باز است و علت عمده آن عدم تعیین سقف تحصیلی برای این مسند است. به طور مثال در انتخابات مجلس تحصیلات باید فوق لیسانس باشد و برای شورای شهر باید کاندیداها لیسانس داشته باشند، این در حالی است که برای ریاست جمهوری این شرط وجود ندارد.
وی ادامه داد: از این روی در چندین دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم که هر فردی برای ثبت‌نام اقدام می‌کرد که به اعتقاد بنده شایسته جمهوری اسلامی نیست و یک عیب بزرگ محسوب می‌شود که باید قانون آن حتما اصلاح شود.
موسوی یادآور شد: معتقدم این نقص قانونی ضربه سنگینی به کشور وارد می‌کندو از بعد بین المللی و فضای خارجی کشور صورت زیبایی ندارد. به گونه‌ای که این عدم محدودیت باعث می‌شود که تعداد بسیار زیادی برای ثبت نام مراجعه کنند و قریب 2 الی 3 هزار نفری ثبت نام کنند اما به دلیل شرط رجل سیاسی و توان و قدرت اجرائی افراد غالبا عرصه را رقابت برای 2 تا 5 نفر مهیا می کند. این موضوع به جهت آن که جایگاه ریاست جمهوری در کشور ما مقام دوم را دارد، جایگاه بسیار حساسی است و نباید با بی‌احتیاطی کشور را با مشکلات زیادیی مواجه کنیم. به نظر می رسد که این باید قانون باید اصلاح شود.
نمانده مردم فلاورجان تصریح کرد: نکته دومی که از اهمیت خاصی برخوردار است این است که ما باید در موضع‌گیری‌ها و مرزبندی‌هایمان سعی کنیم که با حیثیت افراد بازی نکنیم و آنها را زیر سوال نبریم و مسائل شرعی و اخلاقی را در رابطه با رقبای سیاسی در نظر بگیریم. تنها ما می توانیم در رابط با توانمندی افراد اظهار نظری داشته باشیم و رقابت را به مسائل حاشیه‌ای نکشانیم

۱۳۹۵/۷/۲۵

اخبار مرتبط