سرمایه گذاری خارجی 30 میلیون دلاری در تهران

مدیركل امور اقتصادی و دارایی استان تهران از آورده نقدی 30 میلیون دلاری سرمایه گذاران خارجی در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما،‌ الله محمد آقائی در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران افزود: سرمایه گذاری در تهران در مقایسه با سال گذشته 12 برابر شده است.

وی گفت: در سال 94 صد و دوازده میلیون دلار در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران مصوب شده بود.

آقائی اضافه کرد: آورده سال گذشته 213000 دلار بود.

وی افزود: امسال یک میلیارد و 349 میلیون دلار مصوب مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران است که 30 میلیون دلار تاکنون آورده داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: 55 ظرفیت سرمایه گذاری در تهران شناسایی شده که برای معرفی سرمایه گذاران خارجی مشخصات آن به 11 زبان ترجمه شده و در پایگاه اینترنتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی موجود است.

وی افزود: 72 مشوق اقتصادی برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته شده است که به اطلاع آنان می رسد.

آقائی گفت: بانک اطلاعات به منظور ارائه در بازارهای سرمایه گذاری ایران تهیه شده که زمینه ای برای تشویق به سرمایه گذاری در کشور است.
او درباره شرایط و زمینه های سرمایه گذاری در استان تهران نیز افزود: منطقه آزاد 1500 هکتاری فرودگاه امام خمینی تهران باید با برنامه های درازمدت به خوبی مورد بهره برداری اقتصادی قرار گیرد.

آقائی اضافه کرد: پارک علمی و فنآوری سلامت نیز زمینه های مناسبی برای سرمایه گذاری در استان تهران فراهم می آورد که متأسفانه با برخی موانع اداری رو به رو شده است.

وی افزود: در صورت برطرف نشدن این موانع سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران خارجی از فعالیت در این پارک علمی و فناوری صرف نظر خواهند کرد.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط