رفع تبعیض ناروا در حقوق مدیران ضروری است

نماینده مردم محلات در مجلس با تأكید بر رفع تبعیضات ناروا میان حقوق مدیران گفت: طرح كمیسیون اصل ۹۰ به رفع تبعیض ناروا میان دریافتی حقوق مدیران توجهی نداشته است.

به گزارش نما، تسنیم «پویا»، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه 23 آبان ) مقوه مقننه در جریان بررسی طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران و استرداد دریافتی‌های مازاد در صحن علنی مجلس در تذکری با استناد به ماده 131 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در این طرح مقدمه توجیهی ذکر نشده و هر طرح و لایحه‌ای از طرف دولت باید دارای مقدمه توجیهی باشد .

وی ادامه داد: در طرح ارائه شده از سوی کمیسیون اصل نود در خصوص بخش دوم عنوان این طرح یعنی استرداد دریافتی‌های مازاد بحثی مطرح نشده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین این طرح مغایر با اصل سوم و 110 قانون اساسی است زیرا در این اصل ها به رفع تبعیضات ناروا اشاره شده اما در تبصره ماده 5 این طرح تبعیض آشکار دیده می‌شود.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: طرح دارای مقدمه است و این گزارش کمیسیون است که در حال حاضر در اختیار نمایندگان قرار دارد بنابراین تذکر اول وارد نیست.

همچنین رئیس مجلس در خصوص اخطار سلیمی گفت: در قانون ذکر شده که مدیران باید متناسب با ظرفیت و عادلانه حقوق دریافت کنند نه اینکه دریافتی‌ها میان افراد یکسان باشد بنابراین این اخطار نیز وارد نیست.

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط