وجود تنباكوی آلوده به مواد مخدر اثبات نشده

قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش 13 درصدی میزان كشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش 13 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

علی مویدی با اشاره به افزایش میزان کشفیات مواد مخدر در سطح کشور افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کشفیات این بلای خانمانسوز، به لحاظ تمرکز در شرق کشور و گسیل کردن امکانات به حاشیه مرز به منظور پیشگیری از ورود مواد مخدر، خوشبختانه اتفاقات خوبی را در شرق کشور شاهد هستیم و تا به امروز شاهد افزایش 13 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

وی با تاکید بر کارنامه قابل قبول نظام اسلامی در مبارزه با مواد مخدر، اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر را تمرکز بر بحث پیشگیری دانست و افزود: طبیعتا پیشگیری از اعتیاد دارای پیوست‌های متعددی است و خوشبختانه در امر پیشگیری یک عزم ملی در حال وقوع است و این رویکرد هم متناسب با استانداردهای بین المللی است.

مویدی تصریح کرد: در چند سال گذشته در سایه مدیریت کارآمد وزیر کشور شاهد عملیاتی شدن طرح‌های پیشگیری بوده‌ایم و قطعا مردم در آینده نزدیک اثرات این رویکرد پیشگیری اجتماعی و به تعبیری اجتماعی کردن موضوع اعتیاد را در بدنه جامعه شاهد خواهند بود.

وی در این خصوص که گفته می‌شود در برخی از تنباکوها یا موادی که در قلیان هست آلودگی به مواد مخدر گزارش می‌شود، اظهار کرد: در این خصوص هر گفته‌ای را نمی‌توانیم تایید کنیم و تنها گفته‌ای که از مبادی علمی و آزمایشگاهی خارج شود، آن را اعلام خواهیم کرد. تا به امروز چنین چیزی به اثبات نرسیده است، اما معتقدیم که یکی از راه‌های ورود به دنیای مصرف مواد مخدر، قلیان است.

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط