كیسینجر: برهم زدن برجام به نفع ایران است

وزیر خارجه اسبق آمریكا تصریح كرد كه انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریكا در واقع انقلابی علیه عقل متعارف بوده است و برهم زدن برجام بیش از آنكه به نفع آمریكا باشد به نفع ایران است.

به گزارش نما، «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا در خصوص انتخاب «دونالد ترامپ» بعنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا در یک گردهمایی در شهر «نیویورک‌» گفت که بزرگترین چالش خاورمیانه «فرمانروایی احتمالی ایران بر منطقه است».

وزیر خارجه اسبق آمریکا با اشاره به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که پیروزی ترامپ در مقابل هیلاری کلینتون یک «انقلاب علیه عقل متعارف بوده است».

وی همچنین ضمن آنکه ایران را امپریالیست و جهادی خواند، گفت: «آمریکا باید به وضوح مشخص کند که ما مخالف گسترش ارضی ایران هستیم و آنچه که از ایران می‌خواهیم این است که مثل یک ملت و نه صلیبیون عمل کند.»

وی در ارتباط با سرنوشت برجام در دولت ترامپ گفت که دور انداختن توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) بیش از آنکه به نفع آمریکا باشد، به نفع ایران است.

کیسینجر تصریح کرد: «من چنین توافقی را حاصل نکردم اما پایان دادن به آن در حال حاضر، معامله بزرگ و مهمی را برای ما حاصل نمی‌آورد».
منبع: فارس

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط