گزارش میدانی خبرنگارنما از سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران

آثاری از 117 كشور جهان در جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران

در یكی از روزهای برگزاری جشنواره فیلم كوتاه تهران سری به پردیس سینمایی چارسو،محل برگرای این جشنواره زدیم تا از حال و هوای جشنواره فیلم كوتاه تهران گزارش تهیه كنیم.

به گزارش خبرنگارنما در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران آثاری از 117 کشور جهان به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است ، که این آثار در بخش‌های داستانی، مستند، انیمیشن و بخش بین الملل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند .
همتی کارگردان فیلم کوتاه در خصوص اهمیت جشنواره فیلم کوتاه در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: این جشنواره را می توان تنها دلخوشی فیلمسازان جوان کشور دانست ،چراکه تنها جایی است که امکان دیده شدن کارهای ما مهیا است، موضوعی که هم انگیزه بچه های فیلم کوتاه را افزایش دهد و هم از سویی دیگر به تعالی ورشد کارگردانان این عرصه کمک شایانی میکند .
فرید فرخنده کیش دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران هم در گفتگو با خبرنگارنما گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از معتبرترین جشنواره های ایرانی است که علاقه مندان بسیاری در سراسر دنیا دارد .
وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی که از این دوره از جشنواره صورت گرفته است ،تصریح کرد :امسال خوشبختانه توانستیم از 117 کشور جهان علاقه مندان به حضور در این جشنواره را رصد کنیم که از این بین تعدادی از این آثار پذیرفته شد که در طول برگزاری جشنواره در پردیس چارسو نمایش داده خواهد شد .
دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران افزود : سینمای فیلم کوتاه هر روز روبه رشد و پیشرفت است ،امیدوارم که این نوع از ژانر فیلمسازی در سبد فرهنگی خانواده های ایرانی قرار گیرد .فیلم کوتاه محل تولد نیروهای جوان و با استعداد سینمای کشور است ،بسیاری از افرادی که امروز در سطح سینمای حرفه ای حرفی برای گفتن دارند ریشه و پایه آنها در فیلم کوتاه است از این رو می توان این جشنواره را میدان آسیب شناسی ونیز شناخت نخبگان سینما دانست .
حسینی دیگر کارگردان فیلم کوتاه در مصاحبه با خبرنگار ما گفت : این جشنواره که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد حوزه فیلم کوتاه در کشور محسوب می‌شود، محلی است برای معرفی بسیاری از استعدادهای جوان ، بدون شک در 3 تا 5 سال آینده این استعدادهای نو ظهور می توانند بخش عظیمی ازتولیدات سینمای ایران را به خود اختصاص دهند .
وی تصریح کرد: جشنواره فیلم کوتاه دارای قداست است، هر جشنواره ای که در ایران برگزار می شود از یک سری پارامترها و معیارهایی برخوردار است که می تواند به تولید فیلم های موفق در سالهای آینده سینمای ایران کمک شایانی کند لذا هر چقدر در طول سال جشنواره ها پررنگ تر و با کیفیت تر باشد قطعا میتواند روند فیلمسازی در کشور را تغییر دهد چراکه فیلمسازان با همان کیفیت در جشنواره ها حرکت میکنند .
وی افزود:جشنواره فیلم کوتاه باعث شده که ایده پردازی در بچه های فیلم کوتاه رشد کند و اساسا فیلمسازان به موضوعاتی در خور فیلم کوتاه بپردازند ،یعنی اینکه چه فیلمی و با چه موضوعی برای جشنواره فیلم کوتاه مناسب باشد،را تسریع می بخشد.
سجادی یکی از فیلمساز کوتاه که در این جشنواره فیلم کوتاه ارائه کرده است، در خصوص این دوره از فیلم کوتاه گفت: به هر حال جشنواره فیلم کوتاه مهمترین اتفاق هنری در مورد فیلم کوتاه است و قطعا تاثیر بسزایی در این عرصه دارد از فیلمسازی دارد.همچنین ارتباط رو در رو فیلمساز با مخاطبان جشنواره از دیگر کارکردهای این جشنواره می باشد که این موضوع در جهت ارتقای سطح کیفی مخاطب موثر است.
این کارگردان سینما افزود: به دلیل اینکه فیلم کوتاه برگشت سرمایه ندارد،تهیه کندگان سینما هم استقبال چندانی جهت سرمایه گذاری در این باره ندارد،این در حالی است که فیلم کوتاه سکوی پرتابی است برای فیلمسازان جوان برای رسیدن به سریال های تلویزیونی و فیلم های بلند حرفه ای در سینمای ایران ،امدوارم که مسولان سینمایی کشور اهتمام بیشتری نسبت به فیلمسازان جوان کشور داشته باشند .
در این دوره از جشنواره در بخش ملی ۱۸۹۵ فیلم به دبیرخانه ارسال شده است که از آن میان ۱۰۵۰ فیلم داستانی،۴۲۸ مستند،۲۷۸ فیلم تجربی و ۱۳۸پویانمایی در بین آثار وجود دارد.
گفتنی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران تا 24 آبان به میزبانی پردیس سینمایی چارسو در حال برگزاری است

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط