انصاری: برجام برگشت‌ناپذیر است

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاكید بر اینكه برجام برگشت ناپذیر است گفت: توافق هسته‌ای یا همان برجام سندی دوجانبه بین ایران و آمریكا نبوده كه تابع روابط این دو كشور باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور عصر امروز در حاشیه نشست معاونان حقوقی دستگاه‌‌های اجرایی با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر مشاور ترامپ که گفته بود رئیس جمهور منتخب آمریکا قصد دارد در برجام تغییراتی ایجاد کند اظهار داشت: ما خیلی به مسائل ریاست جمهوری آمریکا که صحبت‌هایی را درباره برجام و ایران مطرح کردند توجه نمی‌کنیم زیرا کشور ما کشوری مستقل و قدرتمند است.

وی در ادامه افزود: برجام را یک سند قانونی و حقوقی بین‌المللی می‌دانیم که مورد تصویب شورای امنیت و شورای حکام و 1+5 قرار گرفته است که سندی دوجانبه بین ایران و امریکا نبوده که تابع روابط دو کشور باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد: برجام برگشت ناپذیر است.

انصاری افزود: اراده جهان بر این است و تصور من هم این نیست که در آمریکا چنین برنامه‌ای برای برگشت به قبل از برجام باشد. به هر حال ایران با اقتدار در مذاکرات حضور یافت و حقوق مردم را در قالب برجام تثبیت کرده و در آینده هم دستش بسته نیست.

معاون حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران احترام به معاهدات بین‌المللی را که امضا کرده مورد توجه قرار می‌دهد و اگر طرفی یا کشوری با جمهوری اسلامی ایران روش دیگری را اتخاذ کند کشورش ما دستش بسته نیست.

انصاری خاطرنشان کرد: حرف‌هایی که در آ‌مریکا مطرح شده بیشتر جنبه انتخاباتی داشته چرا که برجام سندی برگشت ناپذیر است.

۱۳۹۵/۸/۲۴

اخبار مرتبط