سرگردانی زائرانی كربلا در دهلران + عكس

عکس خبري -سرگرداني زائراني کربلا در دهلران + عکس

از جمله مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران عبور از شهرستان دهلران است كه از امروز اجازه تردد خودروهای حامل زائران به سمت این پایانه از این مسیر داده نمی‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در حالی که چند روزی به اربعین حسینی زمان باقی نمانده استان ایلام و به ویژه شهرهای مرزی این استان مملو از زائرانی است که از سرتاسر کشور برای شرکت در این مراسم این استان را مسیر مقصد انتخاب کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شد در مرز مهران تردد زائران بسیار بیشتر از مرزهای دیگر باشد و اینگونه هم شد, مرزی که تا به امروز بیش از یک میلیون زائر به آن مراجعه داشته و همچنان هم مسیرهای منتهی به آن شاهد تردد خودروهایی است که به سمت مرز مهران در حرکتند.

از جمله مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران عبور از شهرستان دهلران است که از امروز اجازه تردد خودروهای حامل زائران به سمت این پایانه از این مسیر داده نمی‌شود.

در شهر دهلران هم‌اکنون هزاران زائر که از نقاط مختلف کشور خود را به اینجا رسانده‌اند وجود دارد که به علت جلوگیری از ترددشان به سمت مرز مهران در تدارک برگشت به منزل و یا به مرزهای دیگر هستند.

یکی از زائران تهرانی گفت: گذرنامه و ویزا دارم ولی اجازه نمی‌دهند به سمت مهران بروم و می‌گویند مرز بسته است مسیر زیادی آمده‌ام ولی چون اجازه نمی‌دهند به مرز شلمچه می‌روم چون باید به زیارت بروم.

وی در پاسخ به سئوال دلیل انتخاب مرز مهران برای تردد گفت: من پارسال از مرز شلمچه رفتم ولی از دوستانم که از مرز مهران سئوال کردم متوجه شدم مرز مهران بسیار نزدیک‌تر است به همین دلیل در برگشت پارسال هم از مرز مهران آمدم امسال هم تصمیم گرفتم از مهران بروم.

زائری بروجردی هم گفت: با اتوبوس به صورت کاروانی آمده ایم اما اجازه نمی‌دهند به سمت مهران حرکت کنیم مانده‌ایم چه کنیم یا باید به خانه برگردیم یا باید به سمت مرزهای دیگر برویم.

وی افزود: باید مسئولان تمهیدات بیشتری برای مرز مهران داشته باشند چون بسیاری از مردم متوجه شده‌اند که مرز مهران نسبت به دیگر مرزها به لحاظ فاصله تا عتبات عالیات وضعیت مناسب‌تری دارد.

یکی از زائران که از قزوین آمده گفت: من در دوران دفاع مقدس در دهلران بوده ام و اطلاع دارم که مرز این شهر در نقاط مختلفی همچون چیلات و شرهانی فاصله کمی تا کشور عراق دارد.

وی افزود: حال که مردم ترجیح می دهند به دلیل فواصل کم شهرهای مرزی این استان برای زیارت از این استان عبور کنند مرز رسمی دیگری هم در این استان در شهرستان دهلران ایجاد شود تا از بار مراجعه مهران کاسته شود.

۱۳۹۵/۸/۲۷

اخبار مرتبط