راهپیمایی اربعین حاوی پیام صلح جهان اسلام است

یك عضو شورای مركزی حزب اسلامی كار، گفت: برخلاف آنچه كه لابی‌های صهیونیستی نشان می‌دهند مسلمانان جنگ‌طلب نیستند؛ بروز این خصیصه را در راهپیمایی اربعین مشاهده می‌كنیم.

به گزارش نما ، پیام مجرد در گفتگو با ایسنا، با اشاره به راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: اولین پیام این راهپیمایی عظیم اعلام صلح جهان اسلام با دنیاست. در شرایطی که همه کشور عراق را با گروه‌های تروریستی مثل داعش می‌شناسند مسلمانان به ویژه شیعیان با این راهپیمایی خود توجهات دنیا را به جنبه‌های معنوی و انسانی این کشور جلب می‌کنند.

وی ادامه داد: زمانی به ارزش راهپیمایی اربعین پی می‌بریم که چشم‌مان را به روی ضدتبلیغ‌های لابی‌های صهیونیستی علیه جهان اسلام باز کنیم؛ در زمانی که ‌آنها می‌خواهند مسلمانان را انسان‌هایی جنگجو معرفی کنند، مسلمان‌های واقعی در این راهپیمایی پیام صلح‌شان را به گوش آنها می‌رسانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، تصریح کرد: از سوی دیگر همکاری میان ایران و عراق و همچنین کشورهای همسایه در ارتباط با نقل و انتقال زائرین نشان از قدرت کشور ما در منطقه دارد.

وی ادامه داد:همه آنهایی که سعی می‌کردند ایران را کشوری ضعیف و دشمن همسایه‌هایش نشان دهند، امروز اذعان دارند که ایران بر اساس اصل برادری و برابری با کشورهای همسایه مسلمان خود روابط حسنه‌ای دارد.

مجرد با بیان اینکه یکی دیگر از پیام‌های راهپیمایی اربعین زنده نگه داشتن حس انقلابی‌گری مسلمانان علیه مستکبران است، گفت: ایرانی‌ها از سال 57 تا به امروز پرچم انقلابی‌گری‌شان را زمین نگذاشتند. این خصیصه همان پیام قیام عاشورایی امام حسین (ع) است.

۱۳۹۵/۸/۳۰

اخبار مرتبط