اوباما بالاخره فرق میان آمریكا و روسیه را كشف كرد!

بارك اوباما، رییس جمهور آمریكا، ادعا كرد كه تفاوت میان روسیه و آمریكا در این است كه روسیه مسائل انسانی را نادیده می گیرد.

به گزارش نما به نقل از العالم ، باراک اوباما که تا دو ماه دیگر کاخ سفید را ترک خواهد کرد، در کنفرانسی خبری در حاشیه اجلاس سران عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی " اپک /APEC " درکشور پرو، گفت که عقیده دارد نظام جهانی بدون نقش واشنگتن دچار فروپاشی می شود در عین حال ادعا کرد، هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که بتواند جای آمریکا را بگیرد.
روسیه الیوم در گزارشی نوشت رییس جمهور آمریکا در این کنفرانس خبری گفته است: "روسیه قدرت نظامی مهمی است اما، به عنوان مثال توجهی به بازسازی هاییتی طوفان زده ندارد، این در حالی است که آمریکا به این امر اهتمام می ورزد و به قبول چنین مسئولیتی افتخار می کند".
اوباما چند روز پیش نیز برای نخستین بار از روسیه به عنوان "قدرت نظامی بزرگ" دارای نفوذ در منطقه و جهان، یاد کرد ولی در عین حال تاکید کرد که اصول و موازین این کشور در تعامل با روسیه از نخستین روز به قدرت رسیدن تا کنون تغییر نکرده است.
کشور پرو در آمریکای لاتین روزهای 29 و 30 آبان ماه جاری (شنبه و یکشنبه گذشته) میزبان بیست و هشتمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های آسیا - اقیانوسیه (اَپِک/ APEC) بود.

۱۳۹۵/۹/۱

اخبار مرتبط