كویتی پور در گفتگو با نما:

صدای موذن زاده اردبیلی همه را میخكوب می كرد

عکس خبري -صداي موذن زاده اردبيلي همه را ميخکوب مي کرد

مداح اهل بیت علیهم السلام و خواننده قطعات حماسی، گفت: موذن زاده اردبیلی از صدای آسمانی و قدرت صدا، برخوردار بود. خدا همه نعمتی به ایشان داد، ظاهر، صدا، عشق و نفسی آسمانی و صدایی از حنجره ایشان می آمد كه همه را میخكوب می كرد. خبر فوت ایشان بنده را متاثر كرد.

غلام کویتی پور مداح اهل بیت علیهم السلام و خواننده قطعات حماسی در گفتگو با نما نیوز در خصوص مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی، گفت: مرحوم موذن زاده دارای صدای آسمانی بود، به زبان عربی، فارسی و آذری مداحی می کرد.
وی ادامه داد: گذشته از کشورهای همسایه آذری و ترک زبان، کشورهای عربی عجیب ارادتی به ایشان داشتند. مستنداتی در این رابطه وجود دارد که به شکل تصویری ظبط شده است. از مشخصاتش ایشان این بود که بر عکس خیلی از جامعه مداح هان به دستگاههای موسیقی وارد بود و می دانستند، هر وزن شعری را با چه دستگاهی بخواند.
مداح اهل بیت علیهم السلام، تاکید کرد: گذشته از صدای آسمانی و قدرت صدا، در اوج صدا این دهان کمی باز می شد، بعضی ها فکر می کردند نمی خواند یا پلی بک می خواند، در جواب می گفتیم نه، خدا همه نعمتی به ایشان داده، ظاهر، صدا، عشق و نفسی آسمانی و صدایی از حنجره ایشان می آمد که همه را میخکوب می کرد. خبر فوت ایشان بنده را متاثر کرد.
کویتی پور با اشاره به اینکه بنده نوای اذانی از ایشان دارم، که کمتر شخصی شنیده است و ادامه داد: البته اخوی ایشان آن اذان ماندگار را در دستگاه بیات خواندند که جاودانه شد، اما خود ایشان با نوایی دیگر اذانی دارد، اگر پخش شود خیلی زیباست.
مداح اهل بیت علیهم السلام دلیل عشق ایشان به اهل بیت علیهم السلام را سر سفره آنان نشستن، انسان را نمک گیر می کند دانست و خاطر نشان کرد: مادام العمر در دو دنیا نمک گیر این خاندان می شوی. عشق و ارادت پیدا و آدابش را رعایت کنی.
وی در پایان گفت: وقتی ایشان عربی می خواند، من که یه رگم عرب است، باور نمی کردم، ایشان است که می خواند، اولین نوارش را حدود سی سال پیش گوش دادم. باورم نمی شد. جاودانگی صدای ایشان به این دلیل بود که این ماندگاری دست انسان نیست، دست خداست که عنایت می کند برکت و نمک اهل بیت علیهم السلام است که می دهند.

۱۳۹۵/۹/۲

اخبار مرتبط