رئیس قوه قضاییه:دشمنان اسلام فهمیدند نیروی ایمان نیرویی نیست كه بتوان با آن بازی كرد

رئیس قوه قضاییه گفت: دشمنان اسلام فهمیدند نیروی ایمان نیرویی نیست كه بتوان به هر طریقی با آن بازی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح امروز در سومین همایش فرماندهان بسیج قوه قضاییه گفت: چه کسی گمان می کرد که قتیل العبرات معنایش این می شود.

وی افزود: چه کسی گمان می کرد شهادت ٧٢ نفر در یک صحرای بی آب و علف بعد از قرن ها اینچنین تاثیرگذار می شود؟

آملی لاریجانی تصریح کرد: تاثیر عظیمی که در باطن و روح و روان زائرین و عالم سیاست و اجتماع دارد.

وی گفت: دشمنان اسلام فهمیدند نیروی ایمان نیرویی نیست که بتوان به هر طریقی با آن بازی کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: قضیه اربعین افسانه نیست و عاشقان حسینی گردهمایی عظیمی را آفریده اند و حب اهل بیت تاثیر عظیمی برای حرکت انسان به سوی کمال دارد.

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بسیج و الگوهای رفتاری بسیج اشاره کرد و گفت: در عراق با همین الگوی رفتاری بسیج مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی افزود: فکر بسیج که از سوی امام راحلمان مطرح شد و بسیج تشکیل شد این بسیج را به یک الگو برای همه آزادگان جهان تبدیل کرده است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) گفته بودند که تشکیل بسیج از الطاف جدید الهی بود که مردم از آن بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: نقش بسیج در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، اگر بسیج نبود ما امروز نمی توانستیم راحت اینجا بنشینیم و حرف بزنیم.

آملی لاریجانی با اشاره به این موضوع که آن چه که انقلاب را پیروز کرد ایمان، اخلاص، گذشت بصیرت و ایثار مومنان بود گفت: این بصیرت است که مجموعه بسیج را موفق کرده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: مساله ایمان به خدا یک مساله اساسی در تحول انسان ها است. ما از کلام حق روشن تر و صریح تر نداریم.

وی با اشاره به بحث بصیرت گفت: زمانی که فتنه ها بروز می کند و دشمنان فضا را غبارآلود می کنند اینجا بصیرت به کار می آید و مومن باید خط دشمن و عقبه او را بشناسد.

آملی لاریجانی گفت: گاهی واقعا فضا آنقدر مسموم می شود که تشخیص حق و باطل بسیار سخت می شود اما توجه داشته باشید که بصیرت شاخه های متعدد دارد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بصیرت در عقاید که یک وقت ما را در فتنه های اعتقادی مدفون نکنند باید از خدا حذر از فتنه و داشتن بصیرت را بخواهیم.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط