جزئیات درخواست محیط زیستی دولت از مجلس

معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام كرد: دولت خواستار در اولویت قرار گرفتن بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور روز چهارشنبه گفت: دولت خواستار در اولویت قرار گرفتن بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: هیات وزیران در جلسه مورخ 26 آبان ماه موافقت کردند که این لایحه با اولویت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. نامه تقاضای اولویت برای لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا امروز برای رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با توجه به مشکلات فراوانی که آلودگی محیط زیست برای اقشار مختلف مردم بویژه در شهرهای بزرگ دارد، این لایحه با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر به قانون تبدیل شود.

امیری تاکید کرد: مقابله با آلودگی محیط زیست یک امر ملی است و همه قوا و دستگاه‌های حکومتی، بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد باید بصورت منسجم و برای تحقق یک هدف مشترک همکاری کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهارداشت: با توجه به گذشت بیش از دو دهه از اجرای قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین شدت یافتن آلودگی هوا در کشور و بروز پدیده هایی نظیر گرد و غبار، تغییر اقلیم و امواج الکترومغناطیس، اصلاح این قانون برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن ضروری است.

لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در 31 شهریور ماه 1393 در 29 ماده تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گفته امیری این لایحه هم اکنون بصورت عادی در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط