نامزد حزب سبز آمریكا بازشماری آرا در سه ایالت را خواستار شد

نامزد حزب سبز آمریكا با انتشار بیانیه‌ای كه مورد استقبال حامیان كلینتون قرار گرفته، بازشماری آرا در سه ایالت كلیدی را خواستار شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، ستاد انتخاباتی «جیل استین» نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه از درخواست وی برای بازشماری آرا در سه ایالت کلیدی خبر داد.

به نوشته پایگاه «پالیتیکو»، در بیانیه استین آمده است: «بعد از یک رقابت ریاست‌جمهوری تفرقه‌افکنانه و رنج‌آور، موارد گزارش‌شده از هک پایگاه داده رأی‌دهندگان و حزب و همچنین ایمیل‌های شخصی، موجب شده تا بسیاری از آمریکایی نسبت به قابل اعتماد بودن نتایج انتخابات به تردید بیوفتند.»

وی از مسئولان برگزاری انتخابات خواسته تا آرا در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا بازشماری شود. هر سه این ایالت‌ها، که ترامپ پیروز آن‌ها بوده، در ریاست‌جمهوری وی نقشی حیاتی ایفا کرده‌اند.

روز سه‌شنبه هم نشریه «نیویورک» گزارش داد که کارشناسان انتخاباتی با «مشکوک» خواندن نتایج در این سه ایالت، در حال ترغیب کلینتون به درخواست شمارش مجدد آرای این ایالت‌ها هستند.

هرچند اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف‌بی‌آی) نفوذ هکرها به سیستم نام‌نویسی انتخابات در دو ایالت را تائید کرده، اما وزارت امنیت داخلی این کشور تأکید دارد که هیچ نشانه‌ای دال بر دستکاری در نتایج وجود ندارد.

درخواست استین برای بازشماری آرا، موجب شده تا گروه‌های حامی کلینتون هم برای پیگیری این درخواست به تکاپو بیوفتند.

۱۳۹۵/۹/۴

اخبار مرتبط