سعیدی، در گفتگو با نما:

استیضاح آخوندی در اولین روز كاری مجلس تفدیم هیئت رئیسه می‎شود/ كوتاهی مسئولان دلیل اصلی بروز حادثه در قطار مسیر مشهد است

عکس خبري -استيضاح آخوندي را در اولين روز کاري مجلس تفديم هيئت رئيسه مي‎شود/ وزري راه بايد استعفا دهد/ کوتاهي مسئولان دليل اصلي بروز حادثه در قطار مسير مشهد است

نماینده مردم آذر شهر ، تبریز و اسكو در خانه ملت گفت: در راستای استیضاح وزیر راه و شهرسازی با همكاران استان آذربایجان شرقی خراسان و برخی دیگر از نمایندگان استان‏های دیگر صحبت كرده و به هماهنگی رسیده‏ایم كه در اولین روز كاری مجلس استیضاح وزیر راه را تقدیم هیئت رئیسه مجلس كنیم.

محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با نما در واکنش به حادثه قطار تبریز مشهد، گفت: تأکید نمایندگان بر این است که نباید به سادگی از این موضوعات عبور کرد و هرچه سریعتر باید مقصرین اصلی حادثه قطار در مسیر مشهد شناسایی شود.



وی درادامه افزود: کوتاهی‏هایی درانجام کار باعث شده تا حادثه تلخ قطار در مسیر در کشور رخ دهد و باید هرچه سریعتر افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‏اند شناسایی وبا مقصرین برخورد جدی شود.



سعیدی در ادامه به صحبت‎های روز گذشته وزیر راه و شهر سازی اشاره و اذعان داشت: وزیر راه در صحبت‎های روز گذشته خود مرتکب اشتباه بزرگی شد و عنوان کرد که مردم در خصوص حادثه قطار نباید ناراحت باشند و ضوروری است تا هرچه سریعتر نسبت به این حرف خود از مردم عذرخواهی کند در غیر این صورت آخوندی استیضاح خواهد شد.



نماینده مردم تبریز آذر شهر و اسکو در خانه ملت گفت: در راستای استیضاح وزیر راه و شهرسازی با همکاران استان آذربایجان شرقی خراسان و برخی دیگر از نمایندگان استان‏های دیگر صحبت کرده و به هماهنگی رسیده‏ایم که در اولین روز کاری مجلس استیضاح وزیر راه را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنیم.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به استعفای رئیس راه آهن در روز گذشته اشاره و بیان داشت: درخواست ما از وزیر راه و شهرسازی این است که تا قبل از طرح استیضاحش در مجلس وی نیز از سمت خود استعفا دهد.

سعیدی با تأکید بر این مطلب که مقصرین اصلی سوزنبانان نیستند که از کار خود بی کار شده‎اند، گفت: مقصرین اصلی کسانی هستند که سال‎ها اصلاح و به روز کردن سیستم‏ها و تجهیزات ناوگان ریلی را به فراموشی سپرده اند و توجه‎ای به اصلاح آنها ندارند.

نماینده مدرم آذر شهر تبریز و اسکو در ادامه به صحبت‎ها و ارائه گزارش مسئول کمیته سوانح ریلی اشاره کرد و گفت: وی در صحبت‏های خود بیان داشت که تجهیزات مناسبی در خطوط حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد اما من از صمیم قلب وقتی این صحبت‏ها و آمار را شنیدم ناراحت شدم چراکه با وجود این همه تجهیزات امکانات کنترل‏ها نباید در مسیری که قطاری متوقف است به قطار دیگر اجازه عبور داده شود.



وی در ادامه یادآور شد: بعد از حادثه تأسف بار قطار در مسیر مشهد خانواده مجروحان و جان باختگان تا ساعت 9 صبح روز گذشته حادثه در استانداری‏های سمنان، دامغان، تهران و تبریز سرگردان بودند و این موضوع کم کا ری مسئولان را در رسیدگی سریع به حادثه را نشان می‏دهد.



سعیدی در ادامه به عدم تجهیزات آتش نشانی در واگن‏های قطار و محل حادثه اشاره و اذعان داشت: پس از وقوع حادثه نیروهای امدادی با تأخیر بر محل حاضر شدند و معتقدم باید برای اولین باری هم که شده با مقصران اصلی برخورد جدی شود تا دیگر شاهد چنین رخدادهایی در جامعه نباشیم.

وی در خاتمه گفت: اگر مسئولان ارشد ریلی اگر به درستی کارهای خود را انجام می‎دادند قطعا در کشور شاهد بروز چنین حادثه‎هایی در نبودیم.

۱۳۹۵/۹/۸

اخبار مرتبط