واكنش دمشق به تجدید حمایت قطر از تروریست‌ها

وزارت امور خارجه سوریه، اظهارات وزیر خارجه قطر درباره تداوم حمایت‌های تسلیحاتی از تروریست‌ها را تلاشی برای بالابردن روحیه آنان دانست.

به گزارش نما به نقل از العالم، وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه تاکید کرد که اظهارات وزیر خارجه قطر درباره تداوم حمایتهای تسلیحاتی از تروریستها به رغم نشانه های تغییر در مواضع بین المللی در قبال تروریسم، در واقع تلاشی برای بالابردن روحیه تروریستها به سبب شکستهای پیاپی آنها از نیروهای قهرمان ارتش سوریه است.
در پی اظهارات محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه گفت: دولت قطر بار دیگراز طریق ارائه انواع حمایتهای تسلیحاتی و مالی وسیاسی به گروههای تروریستی ارتباط خود با این گروههای تروریست مسلح در سوریه را رسوا می کند، حمایت قطر از تروریسیم مساله ای است که نظام قطر را به یکی از خزائن افراطگرایی و تروریسم و تفکر تکفیری تبدیل کرده است.
به گزارش سانا، این منبع افزود: البته نظام قطر نیازی به تایید و تاکید ارتباطش با تروریست ها ندارد، زیرا دیگر ارتباط این نظام با تروریسم تکفیری برای همه روشن شده است؛ میانجیگری های ناستودنی اش نزد تروریستها برای آزادی ربوده شدگان و گروگان ها سبب شد تا این دولت به کانالی اساسی برای ارتباط با گروههای تروریستی تبدیل شود.
این منبع در وزارت امور خارجه ومهاجران سوریه خاطرنشان کرد که تروریسم در سوریه رو به زوال است و جامعه جهانی باید کشورهای حامی تروریسم را که خطری برای امنیت و صلح جهانی هستند، ادب کند؛ حامیان تروریسم دیر یا زود بهای سیاستهای تخریبی خود را خواهند پرداخت؛ زیرا بی شک دامن آنها را فراخواهد گرفت.

۱۳۹۵/۹/۸

اخبار مرتبط