انتقال 6000 غیرنظامی از شرق حلب به مناطق امن

استاندار حلب از انتقال شش هزار غیرنظامی از محله های شرقی حلب به مناطق امن خبر داد و گفت: موسسات دولتی آماده ازسرگیری خدمات شهری و بازسازی زیرساخت‌های شرق حلب هستند.

به گزارش نما؛ سرتیپ «حسین دیاب» استاندار حلب در گفت وگو با فارس در سوریه در خصوص خبر انتقال صدها خانواده ساکن شرق شهر حلب به مناطق امن اظهار داشت: خروج غیرنظامیان از محله های شرقی حلب طی هماهنگی و همکاری کامل بین استانداری و ارتش سوریه صورت گرفت که گذرگاه های امنی برای این منظور مهیا کردند.

وی افزود: شهروندان شرق حلب طی چند نوبت خارج شده و به مراکز اقامت موقتی که استانداری حلب فراهم کرده منتقل شدند و در آنجا از خدمات اساسی شامل غذا، کمک های امدادی و درمانی و آموزشی و نیازمندی های کامل خانواده ها برخوردارند.

دیاب افزود: ما از حیث اهتمام دولت به همه شهروندان سوری به خانواده های شرق حلب نیز اهمیت می دهیم و تاکنون شش هزار زن و مرد از این منطقه خارج شده اند و کار خارج کردن خانواده های بیشتر از این منطقه نیز ادامه دارد.

استاندار حلب گفت: ما اتاق عملیاتی برای ساماندهی کار خروج و انتقال خانواده های شرق حلب تشکیل داده ایم و عالی ترین سطح خدمات را به آنها ارائه می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال پیروزی های ارتش سوریه در حلب کار احیای موسسات دولتی شرق حلب پیگیری می شود، گفت: هم اینک عملیات بازگشایی راه ها و جمع آوارها و خرابی هایی که تروریست ها به بار آوردند آغاز شده است.

دیاب گفت: همه نهادها و اداره های استان حلب کاملا آماده اند تا ارائه خدمات به شهروندان و ساخت زیربناهای تخریب شده این استان را در اسرع وقت از سر گیرند.

استاندار حلب با تاکید بر اهمیت نظامی، اقتصادی، انسانی، جغرافیایی و راهبری بزرگ این استان گفت: از نخستین روز جنگ علیه سوریه، تروریست ها و حامیان آن به تصرف حلب امید داشتند اما اهالی آن با مقاومت در برابر تروریسم هوشیاری بالا و حس عمیق میهن دوستی خود را ثابت کردند.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی حلب و مرزهای جغرافیایی طولانی آن با ترکیه موجب شد که این منطقه هدف حملات تروریست ها قرار بگیرد آن هم به دستور حامیانشان که می خواستند حلب سرنیزه جنگ آنها در سوریه باشد اما این منطقه و مردمان آن همه نقشه های بیگانگان را ناکام گذاشته و خاری در چشم دشمنان سوریه شدند.

دیاب شایعات درباره اینکه ارتش سوریه در ازای گرفتن شرق حلب از نبرد الباب دست کشیده است، رد کرد و گفت: چنین تفسیرهایی اصلا صحت ندارد.

وی تاکید کرد: رهبری، ارتش و ملت سوریه وجبی از خاک کشورشان کوتاه نمی آیند و اگر رهبر سوریه از کسانی بود که از سرزمین و حقوق ملتش کوتاه آمده بود هدف این جنگ ظالمانه قرار نمی گرفت و مورد استقبال همین کشورهایی بود که امروز به جنگ با آن برخاستند و از تروریست ها برای نابودی سوریه حمایت کردند.

استاندار حلب در پایان سخنان خود گفت: ما اطمینان کامل داریم که ارتش سوریه و متحدانش همه خاک سوریه از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب آن را آزاد خواهند کرد و سوریه هرگز موطن تروریسم و تروریست ها نخواهد بود.

۱۳۹۵/۹/۹

اخبار مرتبط