مشاور دبیركل مجمع تقزیب مذاهب اسلامی در گفتگو با نما:

وظیفه سنگین علمای اسلام در مقابله با پدیده تكفیری ها/ دشمن شناسی و بصیرت مهم ترین وظیفه علما است

عکس خبري -وظيفه سنگين علماي اسلام در مقابله با پديده تکفيري ها/ دشمن شناسي و بصيرت مهم ترين وظيفه علما است

در شرایطی كه جهان اسلام با ماهیت اصلی گروه تكفیری تحت حمایت وهابیت و صهیونیسم، آشنا شده، دست زدن به چنین جنایاتی؛ نشانگر شكست و اضمحلال آنهاست.

مشاور دبیرکل مجمع تقزیب مذاهب اسلامی با محکوم کردن عملیات تروریستی حله، آن را نشانه اوج ذلت و ناتوانی گروهک تکفیری صهیونیستی داعش دانست و اظهار داشت: در شرایطی که جهان اسلام با ماهیت اصلی گروه تکفیری تحت حمایت وهابیت و صهیونیسم، آشنا شده، دست زدن به چنین جنایاتی؛ نشانگر شکست و اضمحلال آنهاست.
رحمت الله نوروزی که با پایگاه خبری تحلیلی نما سخن می گفت، به برگزاری باشکوه راهپیمائی عظیم اربعین در امنیت کامل اشاره کرد و افزود: جنایتکاران داعشی و حامیانشان تلاش زیادی داشتند که امنیت این راهپیمائی عظیم را بویژه در مسیرهای اصلی ولو با انجام یک عملیات کوچک، مخدوش کنند، اما به حول قوه الهی و با درایت مسئولان امنیتی عراق و ایران ناکام ماندند، لذا با انجام عملیات کور تروریستی در حله سعی کردند، به زعم خود انتقام ناکامی شان را بگیرند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی وظیفه علمای جهان اسلام را در چنین شرایطی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: در حالی که مبارزه با این گروهک تکفیری به شدت ادامه داد و پیروزهای بزرگ و مهمی در عراق و سوریه به دست آمده، علمای جهان اسلام باید با روشنگری، ضمن آشنا کردن نسل جوان با ماهیت استکباری و جنایتکار وهابیت تکفیری، به صورت علنی با آن به مخالفت بپردازند تا تکفیر ی های صهیونیست نتوانند با شعارهای پوچ جوانان را جذب کنند.
وی آل سعود را سرمنشاء بسیاری از مشکلات جهان اسلام نامید و عنوان کرد: آل سعود به نیابت از رژیم صهیونیستی، آتشی را در جهان اسلام شعله ور کرده که تا امروز جان و مال و ناموس مسلمانان زیادی را نابود کرده، لذا باید علمای سایر مذاهب اسلامی در برابر آنها بایستند و نگذارند پیش از این خون مردم بی گناه در کشورهای اسلامی به زمین ریخته شود.
مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، وحدت جهان اسلام و همه مذاهب اسلامی را مهمترین عامل برای مقابله با جریان تکفیری دانست و اظهار داشت: امروز بزرگترین خطری که جهان اسلام را تهدید می کند همین افراطی گری ها ست که در قالب جریان تکفیری صورت می گیرد، لذا هر حلقومی که در بین مذاهب اسلامی ولو با چهر ه ایی موجه تفرقه ایجاد کند، آگاهانه یا از روی نادانی، در خدمت وهابیت و صهیونیسیم است.
وی به دستاوردهای مقابله با داعش در عراق و سوریه اشاره کرد و بیان کرد: آن چه که امروز سبب شده داعش در عراق شکست بخورد و انشاء الله در روزهای آینده به طور کلی در این کشور از بین برود و همچنین در سوریه هم دچار خسارات فراوانی بشود،وحدت بین شیعه و سنی و کنار گذاشتن اختلافات جزئی است که توسط دشمنان اسلام بزرگنمائی می شود.
نوروزی حشد الشعبی را یک نمونه موفق از وحدت بین مذاهب اسلامی خواند و گفت: در این گروه همه مذاهب در کنار هم قرار گرفتند و علی رغم تلاشهایی که دشمنان برای جلوگیری از فعالیت آن داشتند، اما با درایت مرجعیت، توانستند امروز با وحدت زمینه شکست تروریست های تکفیری در عراق را فراهم کنند.
وی در پایان این گفت و گو از مسئولان وزارت خارجه درخواست کرد تا با پیگیری قاطعانه زمینه ایجاد چنین وقایع دردآوری را از بین ببرند.

۱۳۹۵/۹/۱۲

اخبار مرتبط