مصری در گفتگو با نما:

نقض توافق از سوی آمریكایی‌ها سناریوی متقابل ما را به همراه خواهد داشت

عکس خبري -نقض توافق از سوي آمريکايي‌ها سناريوي متقابل ما را به همراه خواهد داشت

عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در شأن ملت ایران نیست كه غرب مدام قانون علیه ما تصویب كند و مسئولان تنها به قرائت بیانیه ای بسنده كنند و این نوع برخورد از سوی مسئولان ضعف ما را در مقابل غربی‏ها نشان می‏دهد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: مسئولان باید مراقبت و خود را آماده کنند تا با هر رفتار غربی‎ها در اجرای برجام اقدام متقابل کنند و برخوردها تنها در حد بیانیه و سخنرانی نباشد.

نمانیده مردم کرمانشاه با تأکید بر این که اشکال جدی که در کشور ایران وجود دارد این است که مخالفت‎ها در حد کلام می‏باشد، گفت: برخورد کلامی برخوردی نیست که بتواند جوابگوی قطعنامه‎ها و قوانینی باشد که غرب علیه ایران صادر می‏کند.

وی خطاب به سخنرانان در خصوص دفاع از برجام ادامه داد: من از همه کسانی که سخنرانی می‏کنند استدعا دارم از سخن کم کنند چرا که سخنرانی در برابر قطعنامه و قوانین صادر شده غرب رفع تکلیف نمی‏کند و اقدامات باید اقدامات متقابل باشد.

مصری در ادامه به عدم سابقه سیاسی ترامپ اشاره و بیان کرد: از آنجایی که ترامپ سابقه کار سیاسی ندارد از این رو اظهار نظر کردن در مورد رفتارهای وی زود است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: آنچه که امروز ما را نسبت به اقدامات کشورهای دیگر ضربه پذیر کرده، اقتصاد است و آنچه که ما را می‎تواند نجات دهد اجرای اقتصاد مقاومتی است اما متاسفانه چهارسال از ابلاغ اقتصاد مقاومتی می‏گذرد ولی تنها اجرای این سیاست کلی در قالب شعار سخنرانی و پرکردن سمینار خوردن شام و نهار سپری شد.

وی اظهار داشت: اگر مسئولان به دنبال برخورد و اقدام متقابل در اجرای برجام هستند باید بحث اجرای اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی را جدی بگیرند و از ورود کالاهای مصرفی که به تولیدات کشور ضربه می‎زند گرفته شود و به چهار لبخند و بیانیه کنفرانس پوچ تو خالی بیگانه دلخوش نکنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: معتقدم مسئولان، کشور را بسیار درگیر برجام کرده‎اند و طبق نظر کارشناسان تنها وظیفه مسئولان برجام بود که به کار و مذاکرات برجام بپردازند اما متاسفانه همه کشور خود را درگیر برجام کرده‎اند.

وی اقدام نمایندگان مجلس در تصویب قانون منع ورود کالاهای آمریکایی به کشور را اقدام متانسبی در قابل تشدید تحریم‎های سنای امریکا برشمرد، گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان دولت می‏بایست متناسب با اقداماتی که غربی‎ها در خصوص ایران اتخاذ می‎کنند تصمیم بگیرند اگر غرب بیانیه می‎دهد مسئولان و نمایندگان بیانیه دهند اما اگر غرب قانون علیه ما تصویب می‎کند ما نیز باید قانون متقابل تصویب کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در خاتمه گفت: در َشأن ملت ایران نیست که غرب مدام قانون علیه ما تصویب کند و مسئولان تنها به قرائت بیانیه ای بسنده کنند و این نوع برخورد از سوی مسئولان ضعف ما را در مقابل غربی‏ها نشان می‏دهد.

۱۳۹۵/۹/۱۰

اخبار مرتبط