جمع اضداد!

عکس خبري -جمع اضداد!

معادله چند مجهولی ترامپ همچنان در حال پیچیده‌تر شدن است و مشخص نیست این مرد میلیاردی كه توانست با كنار زدن همه رقبا و در میان اعتراضات خیابانی در آمریكا، خود را به عنوان رئیس‌جمهور آمریكا معرفی كند چه عملكردی خواهد داشت و سیاست‌هایش چگونه خواهد بود!


معادله چند مجهولی ترامپ همچنان در حال پیچیده‌تر شدن است و مشخص نیست این مرد میلیاردی که توانست با کنار زدن همه رقبا و در میان اعتراضات خیابانی در آمریکا، خود را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا معرفی کند چه عملکردی خواهد داشت و سیاست‌هایش چگونه خواهد بود!
او در روزهای انتخابات به شدت درباره مهاجران، رنگین‌پوستان و مسلمانان سخن می‌گفت و از اخراج، ممانعت از ورود و طرد کردن آنها سخن به میان می‌آورد؛ اما پس از پیروزی در انتخابات، سخنانش به شکل واضحی تغییر کرد؛ رفتاری دوگانه که این روزها به شکلی دیگر در اظهارات و انتخاب افراد دولتش نیز به وضوح قابل مشاهده است. دونالد ترامپ از یک سو در جمع طرفدارانش در اوهایو می‌گوید، «سیاست ما این است که براندازی حکومت‌ها را متوقف کنیم؛ هدف ما ثبات است، نه ایجاد آشوب؛ هدف ما ساخت کشورمان است؛ تنها ۶ هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرده‌ایم و وضعیت آنجا از همیشه بدتر است»؛ از سوی دیگر از افرادی برای حضور در دولتش نام می‌برد که دقیقاً نظرات و عملکردهای متضادی با این مواضع دارند. وی «مایکل فلین» را به عنوان مشاور امنیت ملی دولتش معرفی کرده است که سابقه زیادی در اتهام‌زنی به کشورهای دیگر را دارد. در نمونه دیگر در حالی که بارها در سخنان خود تأکید کرده است، ایران و روسیه به دنبال نابودی داعش هستند، می‌گوید با هر کشوری که داعش و تروریسم را بخواهد نابود کند، متحد می‌شویم؛ اما در عمل از ژنرال جیمز ماتیس برای وزارت دفاع خود یاد می‌کند که معتقد است، «ایران بالاتر از القاعده و داعش، تهدیدکننده اصلی پایداری خاورمیانه است. داعش چیزی بیش از بهانه‌ای برای اینکه ایران به سوء رفتار خود ادامه دهد، نیست. ایران دشمن داعش نیست.»!!
مواردی که از دونالد ترامپ یک فرد پیش‌بینی‌ناپذیر و جمع اضداد ساخته است و مشخص نیست با ورود به کاخ سفید چه در انتظار آمریکا خواهد بود.

۱۳۹۵/۹/۱۴

اخبار مرتبط