سعیدی، در گفتگو با نما:

بلاتكلیفی مردم در موضوع حقوق های نجومی/ دولت نجومی بگیران را تاكنون به دستگاه قضا معرفی نكرده است

عکس خبري -بلاتکليفي مردم در موضوع حقوق هاي نجومي/ دولت نجومي بگيران را تاکنون به دستگاه قضا معرفي نکرده است

نماینده مردم تبریز مقصر اصلی را نوبخت برشمرد و گفت: در رأس همه این افراد آقای نوبخت مقصر می‎باشد چرا كه قانون مدیریت خدمات كشوری را در ایامی كه بحث حقوق‎های نجومی داغ بود لایحه اصلاح قانون را تقدیم نمایندگان مجلس نكرده‎است.

محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم تبریز آذر شهر و اسکو در خانه ملت در واکنش به اظهارات نوبخت در قانونی بودن دریافت حقوق‎های نجومی در گفتگو با خبرنگار نما، گفت: مردم انتظار شان این بود کسانی که حقوق های نجومی را دریافت کرده‎اند بلافاصله پس از شناسایی توسط سازمان بازرسی و کمیته پیگیری حقوق‎های نجومی، از سوی مسئولان دولتی به دستگاه قضایی معرفی شوند تا قانونا با نجومی بگیران برخورد شود.



وی افزود: متاسفانه دست اندرکاران برخورد و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی روند کندی را در جهت بررسی و معرفی اتخاذ کردند و به دلیل این که روند، روند معیوب بود معرفی و شناسایی متخلفان دریافت حقوق های نجومی بدرستی صورت نگرفت.


سعیدی در ادامه با بیان ضرب المثلی مبنی بر این که "خدا انسان را آفرید و انسان توجیه را"، گفت: آقایان دولت توجیه می‏‎کنند که حقوق‏های نجومی دریافتی مطابق قانون بوده است و در گذشته هم این گونه اتفاقات را شاهد بودیم.


نماینده مردم تبریز آذر شهر و اسکو در خانه ملت، بیان داشت: زمانی که افرادی تخلف کردند و مسئولان دولتی متوجه قصورهایشان شدند اما با تخلفاتشان برخورد نکردند افراد متخلف تعدادشان کاهش پیدا می‎کند و در نهایت تمام تقصیرها را گردن چند نفر بی گناه می افتد.


وی در ادامه به مجوز مسئولان ارشد دولت در دریافت حقوق‎های نجومی اشاره کرد و گفت: وقتی رئیس بانکی، در سطح کشور حقوق نجومی دریافت می‎کند معلوم است که زیر مجموعه کدام مدیر عامل فعالیت کرده است از این رو آنهایی که مدیر را بر سرکار آورده‎اند و اعضای شورایی که بانک را مدیریت می‎کنند همگی در پرداخت حقوق نجومی به فرد متخلف مقصر هستند.


این بهارستان نشین گفت: در بحث حقوق‎های نجومی بسیاری از افراد مقصر هستند و باید پاسخگو باشند که چرا مجوز دادند و در پرداخت‎ها کوتاهی کرده و نظارت نکردند؟.


وی مقصر اصلی را نوبخت برشمرد و گفت: در رأس همه این افراد آقای نوبخت مقصر می‎باشد چرا که قانون مدیریت خدمات کشوری را در ایامی که بحث حقوق‎های نجومی داغ بود لایحه اصلاح قانون را تقدیم نمایندگان مجلس نکرده‎است.

سعیدی در ادامه بیان داشت: من به عنوان نماینده مردم تبریز در خانه ملت در بیست و چهار ساعت روز 18 ساعت فعالیت مطلق دارم و در برخی از زمان‎ها یک روز هم برای من کم است نمی دانم چگونه برخی از مدیران علاوه بر مسئولیتشان در هیئت مدیره شرکت و یا هیئت علمی دانشگاه فعالیت می‎کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اگر واقعا مدیری در غیر از سمت اصلیش در هیئت مدیره و علمی دانشگاه فعالیت می‎کند، اگر این گونه باشد قطعا از زمان کار اصلی کم کرده وگرنه غیر حضوری در کار دوم فعالیت می‏کنند که در هر دو صورت، مسئولیت شرعی گریبانگیرش خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در خاتمه همه درهم ریختگی‎ها در بخش‎های مختلف کشور را تعدد مسئولیت مدیران دانست که هیچ کدام از مسئولیت‎های خود را بخوبی اجرا نمی‎کنند.

۱۳۹۵/۹/۲۳

اخبار مرتبط