سازمان ملل قتل امدادگران این نهاد را در موصل محكوم كرد

كمیته هماهنگی كمك های انسان دوستانه سازمان ملل قتل چهار نفر از كاركنان این نهاد و هفت شهروند دیگر عراقی را در موصل به شدت محكوم كرد و خواستار تحقیقات سریع در مورد این قتل ها شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، سازمان ملل در 48 ساعت گذشته چهار نفر از کارکنان کمیته هماهنگی کمک های انسان دوستانه این نهاد و هفت نفر از شهروندان عراقی در حالی که برای کمک به شهروندان آواره موصل در حال آماده باش بودند در اثر حملات توپخانه به قتل رسیده اند.

«لیز گرانده» مسئول کمیته مذکور در عراق روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای این قتل ها را به شدت محکوم کرد و به خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

وی در این بیانیه با تاکید بر تعهداتی که همه طرف های درگیر در این کشور برای حقظ جان غیر نظامیان و احترام به قوانین بین المللی بعهده دارند، تصریح کرد که قتل امدادگران و شهروندان غیر نظامی مغایر با همه اصول انسانی است.

گرانده از مسئولان دولت عراق خواست عاملان این قتل ها را که در دو حادثه جداگانه رخ داده مجازات کنند.

بر اساس آمار رسمی سازمان ملل، از زمان عملیات آزاد سازی شهر موصل از دست گروه تروریستی داعش تا کنون 107 هزار نفر از مردم این شهر آواره شده اند و بنا بر پیش بینی کمیته یاد شده ادامه این درگیری ها ممکن است به آوارگی بیش از یک میلیون نفر از این مردم منجر شود.

کمیته هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل همچنین اعلام کرده است تا کنون نزدیک به 365 هزار تن از ساکنان موصل که درجریان عملیات آزادسازی این شهر آسیب دیده اند زیر پوشش کمک های این نهاد قرار گرفته اند.

۱۳۹۵/۱۰/۳

اخبار مرتبط