افت تولید معادن به دلیل ركود مسكن

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاكید كرد: طبق قانون معادن باید 65 درصد درآمد حاصل از حقوق دولتی معادن باید برای امور زیربنایی ازجمله برق رسانی در اختیار قرار بگیرد.

به گزارش نما به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت زاده در بازدید از معادن گرانیت شهرستان نهبندان خراسان جنوبی افزود: 15 درصد هم در اختیار استانداری ها برای فعالیت های عمرانی در جاهایی که معدن داریم، است؛ این در حالی ایت که طی چند سال گذشته حداکثر 13 دردصد را توانستیم بگیریم و در فصل بودجه نمایندگان این را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: این درصدها اگر در معادن کشور هزینه شود، شرایط عوض می شود.
نعمت زاده با بیان اینکه استان خراسان جنوبی از لحاظ معادن غنی است، اضافه کرد: در نهبندان انواع سنگهای گرانیت را داریم ولی به خاطر رکود بخش مسکن و صادرات تولید این معادن افت کرده، اما مصارف مختلفی مثل سنگ فرش پیاده روها و جداول خیابان ها بالاخص در مناطق سردسیر را می توان جایگزین کرد.
نعمت زاده بیان کرد: اغلب این معادن نزدیک به 40 معدن فعال هستند، اما در مسایل زیربنایی مشکل دارند و اکثرا با ژنراتور کار می کنند، اما همفکری می کنیم با وزارت نیرو و استانداری تا این مشکل برطرف شود.
وی در زمینه مشکلات مربوط به خام فروشی سنگ اظهار کرد: یکی از اهداف سفر این است که فرآوری سنگ را در نهبندان و استان توسعه دهیم و با استان قدس رضوی همفکری کرده ایم تا واحد سنگ بری و فرآوری سنگ را با استانداردهای بین المللی برای صادرات به وجود آوریم و بخش خصوصی هم بتواند فعالیت مثبت داشته باشد.

۱۳۹۵/۱۰/۵

اخبار مرتبط