سید مهدی هاشمی در گفتگو با نما مطرح كرد:

منشور حقوق شهروندی ، بیانیه ای سیاسی با كاركرد انتخاباتی

عکس خبري -منشور حقوق شهروندي ، بيانيه اي سياسي با کارکرد انتخاباتي

منشور حقوق شهروندی صرفا یك شو سیاسی و انتخاباتی برای انحراف افكار عمومی از مطالبات اصلی خود و در واقع به نوعی هدایت این افكار به سمت موضوعات غیر اولویت دار، طراحی شده است

سید مهدی هاشمی؛ نماینده ادوار مجلس، در خصوص منشور حقوق شهروندی به نما گفت: متاسفم از اینکه موضوع مهم و قابل توجه حقوق شهروندی، به عنوان استفاده ابزاری، مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
هاشمی با بیان این سوال که آیا موضوع مهم اما دسته چندم منشور حقوق شهروندی باید در تقدم سرمایه گذاری دولت قرار بگیرد خاطر نشان کرد: تقاضای من این است دولت به قانون احترام بگذارد، به مطالبات و اولویتهای مردم توجه کند تا ضرورت و نیازهای امروز جامعه مرتفع شود.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه اگر دولت می خواهد از منشور حقوق شهروندی برای جلب افکار عمومی استفاده کند، بهتر است این هدف گذاری در راستای مطالبات و اولویت های مردم صورت گیرد تصریح کرد: چرا در دولت منشور اقتصادی، مالی، اشتغال، صنعت و موضوعاتی که اولویت امروز جامعه است به آن پرداخته نمی شود؟!
نماینده ادوار مجلس با اظهار تاسف از صرف هزینه و سرمایه گذاری برای موضوعی که اگر نگویم اسراف است باید بگوییم در اولویت قرار ندارد ادامه داد: دولت اگر می خواهد به معنای واقعی کلمه در جهت پاسداشت حقوق شهروندی حرکت کند باید موضوعات اقتصاد، اشتغال، کشاورزی، آلودگی هوا، مسکن، آب و فاضلاب و بهداشت را اولویت خود قرار دهد
هاشمی ادامه داد: طرح حقوق شهروندی تنها با گفتار به دست نمی آید، این حرکت صرفا برای اینکه رضایت عمومی را داشته باشند و تا حدودی افکار عمومی را جلب کنند، صورت گرفت.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه منشور شهروندی به جای خود درست، ولی آیا مگر روستا نشینان کشور محلی از اعراب ندارند تاکید کرد: منشور شهروندی به جای خود درست، ولی آیا مگر روستا نشینان کشور محلی از اعراب ندارند، این در حالی است که روستا محلی برای تولید در کشور است اما مورد بی توجهی قرار می گیرد.
هاشمی تصریح کرد: در حالی که بیشترین برخورداری را شهرها دارند، منشور شهروندی برای شهر نشین ها نوشتن با وجود اینکه منشور روستایی وجود ندارد، خالی از اشکال نیست، در بحث منشور به اصلاح حقوق شهروندی، دولتمردان یک سری شعار در زمینه راست گویی و صداقت دادند ، اما تنها شعار کفایت نمی کند، خوب است در عمل از دولت این موارد را ببینیم، موردی که در طول این سه سال کمتر دیده شد.
وی در پایان گفت: لذا این موضوع صرفا یک شو سیاسی و انتخاباتی برای انحراف افکار عمومی از مطالبات اصلی خود و در واقع به نوعی هدایت این افکار به سمت موضوعات غیر اولویت دار، طراحی شده است.

۱۳۹۵/۱۰/۵

اخبار مرتبط