اسرائیل، سفیر مصر را احضار كرد

رژیم صهیونیستی سفیر مصر در تل آویو را به دلیل حمایت از قطعنامه ضدشهرك سازی مصوب شورای امنیت احضار كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفیر یکی از کشورهای عربی را احضار کرد.

در همین راستا، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفیر مصر در تل آویو را به دلیل حمایت از قطعنامه ضدشهرک سازی های صهیونیست ها در اراضی اشغالی فلسطین که روز جمعه در شورای امنیت تصویب شد، احضار کرد.

به دنبال تصویب قطعنامه ضد رژیم اسرائیلی جمعه گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه شهرک سازی های این رژیم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس امروز در جلسه امنیتی کابینه خود به وزیر خارجه اش دستور داد تا سفرای تمامی کشورهای رأی دهنده به قطعنامه مذکور به این وزارتخانه احضار شوند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دستور اعلام کرد: تمامی سفرا و یا نمایندگان اعضای شورای امنیت که به این قطعنامه رأی مثبت دادند باید به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض شدیداللحن ما به آن ها ابلاغ گردد.

قرار است نمایندگان کشورهای روسیه، چین، ژاپن، اوکراین، فرانسه، انگلیس، آنگولا، مصر، اروگوئه و اسپانیا که در سرزمین های اشغالی دارای سفارتخانه هستند به وزارت خارجه این رژیم احضار شوند.

گفتنی است، در ساعات پایانی روز جمعه (سوم دی ماه) شورای امنیت با تشکیل یک جلسه‌ قطعنامه‌ ای که خواستار توقف فوری شهرک‌ سازی‌ های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ و «کرانه باختری» می‌ شد را با ۱۴ رأی مثبت و ۱ رأی ممتنع آمریکا به تصویب رساند؛ اقدامی که عصبانیت این رژیم جعلی را به همراه داشته است.

۱۳۹۵/۱۰/۵

اخبار مرتبط