زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در راهپیمایی‌های كرانه باختری

مناطق مختلف كرانه باختری، روز گذشته صحنه تظاهرات‌های هفتگی فلسطینیان در محكومیت جنایات رژیم صهیونیستی و ادامه شهرك‌سازی بود.

به گزارش نما، نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه تظاهرات‌های هفتگی فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری را سرکوب کردند که طی آن ده‌ها فلسطینی یا به ضرب گلوله زخمی شده و یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

هماهنگ کننده کمیته مقاومت مردمی در روستای کفر قدوم تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی هفتگی در این روستا حمله کردند که طی آن چندین شهروند فلسطینی و یک فعال اسرائیلی به اسم امنون نیز به ضرب گلوله زخمی شدند.

صهیونیست‌ها همچنین شماری از فلسطینیان را نیز در جریان سرکوب این تظاهرات بازداشت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این تظاهرات در محکومیت تجاوزات و جنایت‌های دشمن صهیونیستی و ادامه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی برگزار شد.

از سوی دیگر، ساکنان روستای بلعین نیز با برپایی تظاهراتی گسترده ادامه شهرک‌سازی و ساخت دیوار نژاد‌پرستانه در اراضی اشغالی را محکوم کردند.

نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند که طی آن عده ای زخمی شده و شمار زیادی نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

بسیاری دیگر از شهرها و روستاهای فلسطینی در کرانه باختری این هفته صحنه تظاهرات گسترده فلسطینیان و درگیری با اشغالگران صهیونیست بود که طی آن در مجموع ده ها فلسطینی با به ضرب گلوله زخمی شده و یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط