آخرین وضعیت تكمیل قطعات آزادراه تهران-شمال

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: پیمانكاران قطعه دوم آزادراه تهران-شمال انتخاب شده‌اند، در حال عقد قرارداد با آنها هستیم و تلاش می‌كنیم این قطعه ۲ سال پس از افتتاح قطعه یك و در سال ۹۸ تكمیل شود.



به گزارش نما، منوچهر خواجه دلویی امروز در حاشیه نشست خبری رئیس بنیاد مستضعفان درباره پیشرفت پروژه آزادراه تهران-شمال اظهارداشت: این آزادراه براساس بازنگری برنامه سال 93 و توافق با وزارت راه و شهرسازی رشد فیزیکی مناسبی دارد.

وی ادامه داد: قطعه یک این پروژه از تهران تا شهرستانک دارای 32 کیلومتر طول، قطعه دوم دارای 16 کیلومتر طول و تونل 6.5 کیلومتری، قطعه سوم دارای 45 کیلومتر طول و قطعه چهارم دارای 20 کیلومتر طول است.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه قطعه چهارم سال گذشته به بهره‌برداری کامل رسید، افزود: قطعه اول آزادراه تهران-شمال 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بهار سال 96 تکمیل می‌شود.

خواجه دلویی با بیان اینکه 130 کارگاه فعال در قطعه اول آزادراه تهران-شمال داریم، گفت: 330 نفر در این قطعه مشغول به کار هستند.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: پیمانکاران قطعه دوم آزادراه تهران-شمال هم انتخاب شدند و به آنها ابلاغ شد که در حال عقد قرارداد هستیم و تا قبل از پایان امسال تجهیز کارگاه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: 2 سال پس از قطعه اول، قطعه دوم در سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید.

خواجه‌دلویی گفت: 50 درصد تونل شرقی البرز حفاری شده و در حال لاینینگ است. همچنین مناقصه تونل غربی هم برگزار شده است که با دستگاه TBM به صورت تمام مقطع 13 متری حفاری می‌شود و تا بهمن‌ماه تجهیز کارگاه پس از انتخاب پیمانکار انجام خواهد شد.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: در حال حاضر 22 پیمانکار و مشاور در آزادراه تهران-شمال کار می‌کنند که یک پیمانکار چینی، یک مشاور ایتالیایی و حدود 20 پیمانکار ایرانی داریم.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: برای اولین بار در کشور طی قراردادی با شرکت خصوصی تمام طول مسیر آزادراه تهران-شمال مبلمان جاده‌ای و مسیرآرایی می‌شود.

وی افزود: برای کارهای اجرایی مناقصه جذب پیمانکار انجام می‌دهیم و هیچ تفاوتی بین شرکت‌های خود و دیگر شرکتها قائل نیستیم.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: در آزادراه تهران -شمال بزرگترین تونل‌های جاده‌ای کشور ساخته می‌شود به عنوان مثال تونل البرز 6.5 کیلومتر طول دارد،همچنین تونل تالون 4.9 کیلومتر طول دارد و تونل بعدی هم 3.4 کیلومتر طول دارد.

خواجه دلویی بیان کرد: امیدواریم در تکمیل آزادراه تهران-شمال تکنولوژی‌های جدید در ساخت هرچه بهتر اجرا شود.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط