شمخانی: سوریه درجنگ جهانی تروریسم پیروز شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با یادآوری تلاش های گسترده و فداكاری مردم، دولت و ارتش سوریه در طی سالهای مبارزه با فتنه تروریسم در این كشور تاكید كرد: سوریه درجنگ جهانی تروریسم علیه این كشور پیروز شده است.

به گزارش نما به نقل از از روابط عمومی شورای عالی امنیت ملی، «علی شمخانی» عصر امروز -شنبه- در دیدار «علی مملوک» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سوریه و «ولید المعلم» وزیر امور خارجه این کشور ضمن بیان این مطلب ، در خصوص تحولات مهم سوریه و روندهای استمرار مبارزه با گروه های تروریستی ، با آنان گفت وگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی و هماهنگ کننده اقدامات سیاسی، امنیتی و دفاعی ایران با سوریه و روسیه بازگشت گروه های مسلح به میز مذاکره و پذیرش شروط آتش بس دولت را حاصل دستاوردها و پیروزی های میدانی به ویژه آزادسازی شهر راهبردی حلب دانست و افزود: با توجه به سوابق بدعهدی و نقض آتش بس در گذشته از سوی این گروه ها تنها ضمانت پایبندی مسلحین به توافقات، حفظ اقتدار نظامی و تسلط بر تحرکات و فعالیت های آنان است.

شمخانی گفت: هر مسیر سیاسی و گفت وگویی که منجر به تضعیف حاکمیت دولت فراگیر و قانونی این کشور بر تمام سرزمین سوریه شود و یا بخواهد بخشی از سرزمین سوریه را در اختیار گروه های تروریستی و یا اشغال نظامی خارجی قرار دهد برخلاف منافع مردم و تهدیدی برای کشورهای منطقه و محکوم به شکست خواهد بود.

جنگ با تروریستهای داعش و جبهه النصره در سوریه ادامه خواهد داشت

دبیر شورای عالی امنیت ملی آزادی حلب را نقطه عطفی در تحولات سیاسی- نظامی سوریه و معادلات قدرت در منطقه ذکر کرد و یادآور شد: جنگ با تروریستهای داعش و جبهه النصره در سوریه ادامه خواهد داشت و گروههای مسلحی که ازجبهه تروریسم پیروی نمی کنند باید از فرصت آتش بس استفاده نموده و به میز مذاکره با دولت قانونی سوریه بازگردند.

وی افزود: تنها مسیری که می تواند آرامش و امنیت را به سوریه بازگرداند مبارزه بی امان با تروریسم و تمرکز برگفتگوهای سوری-سوری برای دستیابی به توافقی ملی به منظور برگزاری انتخاباتی فراگیر است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان تاثیرگذاری راهبردی پیروزی حلب بر شکست تروریستهای جبهه النصره و جبهه حامی آن ها گفت؛ این مسئله ضمن خنثی سازی نقشه راه تجزیه منطقه که توسط غربی ها دنبال می شود، اثبات کننده امکان پیروزی بر تروریست ها به شرط حفظ انسجام و هماهنگی در جبهه مقاومت است.

هماهنگ کننده اقدامات سیاسی، امنیتی و دفاعی ایران با سوریه و روسیه افزود: اگر طرف های مقابل به پشتیبانی های مالی، فنی و تسلیحاتی از عناصر تروریستی خاتمه دهند، طی زمان کوتاهی آرامش به منطقه و به تبع آن کشورهای اروپایی نیز بازخواهد گشت و به جای سیل آوارگان، خشونت و تخریب میراث جهانی شاهد استقرار امنیت و دستیابی به آرمان محو کامل تروریسم خواهیم بود.


رژیم صهیونیستی در حال تثبیت پروژه فلسطین زدایی است
نماینده مقام معظم رهبری ضمن محکوم نمودن استفاده ابزاری از تروریسم برای پیشبرد اهداف سیاسی و منتسب کردن آن به دین حنیف اسلام به منظور توسعه اسلام هراسی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در سایه اختلافات و بحران امنیتی منطقه درحال گسترش سرکوب ها و تثبیت پروژه فلسطین زدایی است.

دولت سوریه اجازه تجریه و اشغال نظامی خارجی این کشور را نخواهند داد

سرلشکر علی مملوک مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سوریه و ولید المعلم وزیر امور خارجه این کشور نیز در این دیدار طی سخنان جداگانه ای با ارائه گزارشی از تحولات میدانی و سیاسی اخیر و فرایند توافق آتش بس با معارضان مسلح تاکید کردند: مبارزه بی امان با عناصر داعشی و جبهه النصره و گروه های مرتبط با آنان در کنار پیگیری مسیرهای سیاسی ادامه خواهد یافت ودولت و ملت قهرمان سوریه، اجازه تجزیه و تداوم حضور تروریست ها در این کشورو یا اشغال نظامی خارجی را نخواهند داد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط