تحریم های زنجیره ای علیه ایران در راه است

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: یكی از شعارهای انتخاباتی ترامپ افزایش روابط و حمایت از رژیم صهیونیستی بوده، حال قطعا رئیس جمهور آمریكا برای تحقق این مسائل و شعارهایش، در جهت تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی حتی وسیع تر از موضوعاتی كه امروز مطرح می شود، اقدام خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، محمدجواد ابطحی در واکنش به برنامه ریزی و تلاش کنگره آمریکا برای تصویب و اعمال تحریم های زنجیره ای علیه جمهوری اسلامی، گفت: با توجه به اینکه جمهوری خواهان بر هیأت حاکمه آمریکا مسلط شده اند و با توجه به مخالفت آن ها با تصویب برجام، قطعا باید در آینده شاهد تصویب این گونه تحریم های علیه کشورمان باشیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حتی در دوران ریاست جمهوری اوباما نیز بر خلاف مذاکرات و توافقات صورت گرفته، تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب شد که قطعا این اقدامات مغایر با توافق هسته ای بوده است.

وی افزود: یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ افزایش روابط و حمایت از رژیم صهیونیستی بوده، حال قطعا رئیس جمهور آمریکا برای تحقق این مسائل و شعارهایش، در جهت تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی حتی وسیع تر از موضوعاتی که امروز مطرح می شود، اقدام خواهد کرد.

ابطحی ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی دست ما برای اعتراض علیه بدعهدی های آمریکا بسته است و ما جزء شکایت به کمیسیون مشترک برجام که آن هم در تسلط آمریکا است، راهی نداریم، حال یکی از دغدغه های تیم مذاکره کننده کشورمان این است که اگر طرح شکایت صورت گرفت و کمیسیون مشترک با نفوذ آمریکا، رأی به رد ادعای ایران داد، آن زمان تمام اقدامات ایالات متحده جنبه قانونی خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: مقامات دیپلماسی ما در شرایط کنونی در تردید هستند که آیا نسبت به شکایت به کمیسیون مشترک برجام پافشاری کنند یا اینکه هیچ اقدامی را صورت ندهند، از این رو تنها راه برای ما این است که آمریکایی ها برجام را پاره کنند تا حقانیت ایران در این حوزه مشخص شود.

همزمان با آغاز به کار یکصد و پانزدهمین کنگره آمریکا در روز سه‌شنبه، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست از تحرکات قانونگذاران آمریکایی برای معرفی تحریم‌های هدفمند علیه ایران خبر داده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی سران حزب جمهوری‌خواه در کنگره در حال تدوین طرح‌های قانونی علیه ایران هستند که به اعتقاد آنها به آسانی خواهد توانست نظر مساعد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا را جلب کند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط