عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با نما :

علنی شدن اختلافات مسئولان قوا باعث ناامیدی در جامعه می شود/انتظار مردم درباره برخورد با نجومی بگیران برآورده نشده است

عکس خبري -علني شدن اختلافات مسئولان قوا باعث نااميدي در جامعه مي شود/انتظار مردم درباره برخورد با نجومي بگيران برآورده نشده است

سیدجواد ساداتی‌نژاد عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به نزدیكی انتخابات و نیاز به آرامش مطرح شدن اینگونه صحبت ها از طرف روسای قوا باعث دل نگرانی و ناامیدی بین مردم می شود.

به گزارش نما ، در روزهای گذشته اختلاف نظر میان مسئولان دولت و قوه قضاییه بر سر حساب‌های این قوه و همچنین پرونده بابک زنجانی الا گرفته و روسای دو قوه به صورت علنی از عملکرد یکدیگر انتقاد کرده‌اند.
آیت الله صادق آملی لاریجانی (روز 13 دی ماه) در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: متأسفانه دولت به جای آنکه پاسخگو باشد، قضیه را وارونه جلوه می دهد. آقایان در دستگاه دیپلماسی ظاهرا تمام توان خود را متوجه برجام کردند که آن هم نتیجه‌اش همان شد که همه می‌بینیم. به هر حال در عالم دیپلماسی کارهای دیگری هم در کشور وجود دارد؛ از جمله همین موضوع که کار دستگاه دیپلماسی کشور بود. از نهادهایی مثل وزارت اطلاعات و وزارت خارجه به مالزی سفر کردند اما کسی به حرفشان اعتنا نکرد. آیا مقصر قوه قضاییه است؟
وی درباره پرونده بابک زنجانی افزود:می فرمایند که قوه قضائیه حکم اعدام داده است پس پول ها چه می شود؟ اتفاقاً این نکته اصلی ماست و ما ابتدایی ترین هدفمان این است که اموال مردم به بیت المال برگردد منتهی سؤال ما این است که دولت چه نقشی ایفا کرده است؟
رئیس دستگاه قضا گفت: ما اتفاقاً دنبال شفافیت هستیم و می فرمایند مردم باید بدانند پول ها کجا هزینه شده است؟ اتفاقاً ما هم دنبال همین هستیم که معلوم شود که پول ها کجا خرج شده است؟ پول های نهاد ریاست جمهوری کجا خرج می شود؟
همین صحبت های رئیس قوه قضاییه با واکنش توئیتی روحانی مواجه شد؛ رئیس جمهور روز چهارشنبه ۱۴ دی در توییتر خود نوشت: «دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند و درمقابل انتظارست قوه قضاییه نیز همه حساب‌های خود را روشن نماید.»
محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا نیز با بیان اینکه فشار‌ها به دستگاه قضایی تا انتخابات ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: شما که گفته‌اید حاضرید یک سامانه برای دخل و خرج‌ها راه‌اندازی کنید؛ خب این کار را انجام دهید. دیگری القا کرده حاضریم منابع انتخاباتی‌مان را شفاف کنیم به شرط شفاف کردن دیگری؛ خب اگر راست می‌گویید چرا شرط می‌گذارید؟ آن وقت معلوم می‌شود پول‌ها از کجا آمده است.
معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: الان از شما می‌پرسم برای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری یک نفر چقدر پول لازم است. قطعا بالا‌تر از ٢٠ میلیارد، خب شما بگویید این پول از کجا آمده است؟
سیدجواد ساداتی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اختلافات این روزهای سران قوا و کشاندن آن به سطح افکار عمومی جامعه گفت: اگر از منظر مردم به اختلافات پیش آمده بین سران قوا بنگریم،عموم جامعه از علنی و رسانه ای شدن اختلافات ناراضی هستند و آن را نمی پسندند، مردم به دنبال حل مشکلات خود از سوی مسئولان کشور هستند این اختلافات دردی از مشکلات آنها را باز نمی کند.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل به دلیل جایگاه بالای روئسای قوا اختلافات باید در جلسات سران سه قوه که قبلا رایج بود مطرح و حل شود و در صورت بالا بودن اختلاف نظرها در "هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه"حل گردد.
وی تاکید:با توجه به نزدیکی انتخابات و نیاز به آرامش مطرح شدن اینگونه صحبت ها از طرف روسای قوا باعث دل نگرانی و ناامیدی بین مردم می شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به واکنش دولت در برخورد با حقوق های نجومی گفت:در این رابطه انتظار برخورد مناسب و بدون ملاحظه از طرف دولت می رفت که این امر تاکنون انجام نشده است،متاسفانه ارسال پالس‌ های نامناسب از طرف مسئولان دولتی باعث کندی در روند پرونده نجومی بگیران شد.
ساداتی‌نژاد در پایان تصریح کرد:انتظار مردم در رابطه با برخورد با مسئولان نجومی بگیر برآورده نشده است که دولت باید با مسئولان متخلف قاطعانه برخورد کند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط