آمار فروش سینماهای كشور در پاییز 95 منتشر شد

عکس خبري -آمار فروش سينماهاي كشور در پاييز 95 منتشر شد

آمار به دست آمده نشان می دهد در فصل پاییز، فروش سینماهای كشور نسبت به 6ماهه اول سال 95 و ماه های مشابه در 3 سال گذشته رشدی صعودی داشته است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، طبق آمار و اطلاعات سینماهای کشور از 3 ماه فصل پاییز، سینمای ایران در مهر ماه 95 فروش کمتری نسبت به ماه قبل داشت. پایان تعطیلات تابستانی و آغاز سال تحصیلی و نیز شروع ماه محرم و تعطیلات سینما در ایام تاسوعا و عاشورا در کاهش میزان فروش بی تاثیر نبوده است. در این ماه فروش سینمای ایران به 8.8 میلیارد تومان رسید. اما میزان فروش نسبت به ماه مشابه خود در سه سال گذشته وضعیت مناسبی را نشان می دهد. سینماهای ایران در مهر 1395 در حالي فروش خود را به رقم 8.89 میلیارد تومان رساندند كه این میزان فروش، نسبت به ماه مشابه خود در سال 94 رشدی52 درصدی را نشان می دهد.

همچنین آمار فروش در آبان 95 بیانگر فروش بیشتری نسبت به ماه مهر 95 است. در این ماه فروش سینمای ایران به 10 میلیارد تومان رسید. میزان فروش نسبت به ماه مشابه خود در سه سال گذشته وضعیت مناسبی را نشان می دهد. سینماهای ایران در آبان 1395 در حالی فروش خود را به رقم 10.6میلیارد تومان رساندند که این میزان فروش رشدی 95 درصدی نسبت به ماه مشابه خود در سال گذشته را نشان می دهد.

طبق آمار به دست آمده از آذر ماه 1395، سینماهای کشور در این ماه رشد بيشتري نسبت به ماه قبل خود داشتند. در آذرماه فروش سینمای ایران به بیش از 12 ميليارد تومان رسيد. و میزان فروش نسبت به ماه مشابه خود در سه سال گذشته وضعیت مناسبی را نشان می¬دهد. این در حالي است که رقم فروش در این ماه به 12.9 ميليارد تومان رسید. اين ميزان فروش بیانگر رشدي 124 درصدي نسبت به ماه مشابه خود در سال گذشته است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط