به نحوه پذیرش دانشجویان دكتری دانشگاه آزاد اعتراض داشتیم

رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادات نسبت به نحوه جذب و پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بخصوص جذب در دوره دكتری گفت: نحوه پذیرش دانشجویان دوره دكتری دانشگاه آزاد مورد اعتراض دانشجویان بوده كه ما هم نسبت به آن اعتراض داشیم و قرار شد از سال تحصیلی آینده این رو تغییر یابد.

به گزارش نما، محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند که نحوه جذب و پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بخصوص دوره دکتری بر اساس روش و اصول علمی نبوده و زیر سوال است، آیا شما این را قبول دارید، گفت: روند پذیرش و جذب داشنجو در دانشگاه آزاد اسلامی مورد اعتراض دانشجویان بوده و ما هم نسبت به آن اعتراض داشتیم. البته این موضوع شاما وزارت علوم هم می شود.
وی افزود: نتیجه اعتراضات این شد که این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و در اواخر مجلس نهم قانونی برای نحوه پذیرش و سنجش دانشجویان تصویب و مقرر شده از ابتدای سال تحصیلی جدید این قانون اجرایی شود و جذب و پذیرش دانشجویان در دوره های مختلف تغییر کند و طبق قانون جدید باشد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند کیفیت آموزش در دانشگاه‌های کشور بخصوص دانشگاه آزاد اسلامی دچار افت شده آیا کمیسیون برنامه ای دارد یا نه، گفت: باید در این زمینه کار میدانی و تحقیقاتی صورت گیرد.
زاهدی در پاسخ به این سوال چرا طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی برخی نمایندگان تهیه و از سوی هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد، منتفی شده گفت: در مورد افت تحصلی دانشگاه آزاد اسلامی تقاضای تحقیق و تفحص نشده بلکه یک بحثی در کمیسیون مطرح شد که موضوع تحقیق و تفحص نبود.
وی افزود: در مجلس دهم تقاضایی برای تحقیق و تفحصی از دانشگاه آزاد مطرح نشده است.
اظهارات زاهدی در حالی مطرح می شود که 17 مهر امسال اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد خبر داد و گفت که محوریت این تحقیق و تفحص هم نحوه پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری این دانشگاه طی سال های ۹۳ و ۹۴ است.
این طرح تحویل هیئت رئیسه مجلس شد.
کمیته سه نفره متشکل از رنجبرزاده، آشوری تازیانی نماینده بندرعباس و علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری از میرزاده رئیس دانشگاه آزاد دعوت کرد تا با حضور در هیئت رئیسه مجلس، توضیحاتی درباره نحوه پذیرش دانشجوی دکتری در این دانشگاه ارائه کند.
این کمیته بعد از شنیدن توضیحان میرزاده طرح مذکور را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش تحقیقات ارجاع شد.
کمیسیون مذکور در جلسه عصر روز یکشنبه 21 آذر با حضور میرزاده به بررسی این تحقیق و تفحص پرداخت اما نمایندگان متقاضی از تحقیق و تفحص انصراف دادند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط