نماینده ادوار مجلس در گفتگو با نما:

قرارداد ایرباس اجاره به شرط تملیك است!/واردات هواپیماهای ایرباس انتخاباتی است

عکس خبري -قرارداد ايرباس اجاره به شرط تمليك است!/واردات هواپيماهاي ايرباس انتخاباتي است

نماینده ادوار مجلس، گفت: قرارداد ایران با فرانسه به شرط تملیك است یعنی هنوز مالكیت هواپیما به نام ایران نیست و در مالكیت فرانسه قرار دارد.

مرتضی حسینی نماینده ادوار مجلس در خصوص نوع قرارداد تحویل ایرباس به ایران و ضررهای احتمالی آن به نما گفت: در فرسودگی ناوگان هوایی کشور شکی نیست اما به چه قیمتی دولت دست به نوسازی این ناوگان زده است. دوما چند درصد ملت ایران از ناوگان هوایی استفاده می کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیکاری، رکود و گرانی کشور مردم را مستاصل کرده است، در حالی که ناوگان شهری کشور دچار مشکلات عدیده است در این وضعیت اولویت کشور نوسازی ناوگان هوایی نیست.
وی افزود: قرارداد ایران با فرانسه به شرط تملیک است یعنی هنوز مالکیت هواپیما به نام ایران نیست و در مالکیت فرانسه قرار دارد تا زمانی که طرف مذاکرات 1+5 ببیند ایران دیگر تهدید هسته ای ندارد، آن زمان ممکن است مالکیت هواپیما را در اختیار ایران قرار دهند.
نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: واگذاری این هواپیما به واسطه خضوع و خشوع دولت در قبال مذاکرات برجام بود. سیمان در تاسیسات هسته ای ریخت و برنامه هسته ای را تعطیل کرد. این وسط با دادن شکلاتی دهان دولت را شیرین کردند تا دولت بتواند در قبال ملت ایران بیان کند تحریم ها برداشته شد.
حسینی با اظهار تاسف از حرکت آقای آخوندی در استقبال از هواپیمایی که هنوز مالکیت آن در اختیار ایران نیست، این حرکت را خفت بار ارزیابی کرد و ادامه داد: با استقبال از این هواپیما دولت می خواهد بیان کند تحریم برداشته شد و این کلاه گذاشتن بر سر ملت ایران است و متاسفانه دولتمردان هنوز هم باور دارند آمریکا و کشورهای غربی به آنان خدمت خواهند کرد.
وی در پایان گفت: دولت با تمدید تحریم ها از سوی آمریکا برای جلوگیری از بهم ریختن اوضاع داخلی علیه برجام، از این طریق می خواهد ملت را قانع کند. در حالی که اگر زمانی ایران اقدامی خلاف میل طرف غربی انجام دهد، امکان برگشت هواپیما را دارند چون مالکیت آن در اختیار ایران قرار ندارد. در آستانه انتخابات بودن دولت نیز در ورود این هواپیما بی تاثیر نبود. دولت بدلیل بر باد دادن برنامه هسته ای کشور فکر می کند می تواند ملت ایران را از این طریق قانع کند در حالی که برای توده مردم حل مشکلات اقتصادی در اولویت است.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط