به ادامه اعمال تحریم‌ها اعتقاد راسخ دارم

گزینه ترامپ برای وزارت خزانه‌داری آمریكا می گوید 100 درصد به اعمال تحریم‌های موجود معتقد است و در صورت وزیر شدن، تمام توان خود را برای تحریم بیشتر «حامیان تروریسم» به كار خواهد بست.

به گزارش نما به نقل از فارس، «استیون ترنر منوشین» گزینه «دونالد ترامپ» برای تصدی پست وزارت خزانه‌داری در دولت آینده آمریکا، امروز در کمیته امور مالی سنا حاضر شد تا برنامه‌هایش را به این نهاد قانون‌گذار، ارائه دهد و برای اخذ رأی اعتماد، تلاش کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، همان وزارتخانه‌ای است که جزئیات فنی نحوه تحریم مخالفان این کشور را تدوین و برای اجراء، ابلاغ می‌کند؛ تحریم‌های ایران هم از این جمله است و به همین خاطر، نام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه یا همان «اُفک» با تحریم‌های کشورمان گره خورده است.

منوشین در بخشی از سوال و جواب‌های این نشست، به بحث تحریم‌ها و رویکرد خود برای اعمال آنها در صورت تکیه زدن بر کرسی وزارت پرداخت.

ابتدا صحبت از تحریم‌های روسیه شد؛ تحریم‌هایی که به خاطر لاحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور و حمایت از شورشیان شرق اوکراین، از سوی اروپا و آمریکا بر روس‌ها اعمال شد.

منوشین در پاسخ به سوالی صریح درباره اعتقاد به برداشته شدن این تحریم‌ها گفت: «در حال حاضر با برداشته شدن این تحریم‌ها مخالفم و در خصوص لزوم اعمال تحریم‌های جدید هم باید پس از دیدن مدارکی محرمانه که فعلاً به آنها دسترسی ندارم، تصمیم بگیرم.»

سپس صحبت به تحریم‌ها علیه کشورهای حامی تروریسم کشید؛ همان تحریم‌هایی که آمریکایی ها علیه ایران اعمال کرده‌اند و برجام هم حتی نتوانسته آن را برطرف کند.

استیون منوشین بدون نام بردن از کشوری خاص، در خصوص نظر خود درباره این مدل از اقدامات تنبیهی گفت: «100 درصد به اعمال تحریم‌های موجود در دولت بعدی، معتقدم؛ برخورد تحریمی با حامیان تروریسم، مهم‌ترین مسئله است و از 100 درصد ظرفیت موجود در قوانین آمریکا برای اعمال این نوع تحریم، استفاده خواهم کرد.»

۱۳۹۵/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط