هنوز سرنخی از آتش نشانان نیست

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: متاسفانه علی رغم همه تلاش‌هایی كه تاكنون از غرب و شرق ساختمان انجام داده‌ایم، نتوانسته‌ایم به سرنخی برسیم یا اجساد فوتی‌ها را بیرون بكشیم اما تلاش‌ها ادامه دارد و امیدواریم با همكاری مردم این روند تسریع شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مرتضی مرادی‌پور در پاسخ به اینکه آیا راه نفوذ جدیدی به داخل ساختمان پلاسکو ایجاد شده است، گفت: با توجه به وضعیت موجود، سازمان هلال احمر هم در بخش اورژانس و هم در بحث امداد و نجات به عنوان پشتیبان اورژانس و آتش‌نشانی کمک کرد و با توجه به اعلام نیازی که انجام شد، نیروهایش را فراخوان داد و ما در کنار سازمان آتش‌نشانی قرار گرفتیم و از سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر در بحث آواربرداری نیز در حال کمک هستند، تصریح کرد: متاسفانه علی رغم همه تلاش‌هایی که تاکنون از غرب و شرق ساختمان انجام داده‌ایم، نتوانسته‌ایم به سرنخی برسیم یا اجساد فوتی‌ها را بیرون بکشیم اما تلاش‌ها ادامه دارد و امیدواریم با همکاری مردم این روند تسریع شود.

مرادی‌پور درباره برخی خبرهای ضد و نقیض مبنی بر اینکه سگ‌های زنده یاب توانستند مناطق مشکوکی را که محبوسین در آنجا قرار داشتند، شناسایی کنند، گفت: باید توجه کرد که شرایط کاری بسیار سخت است و با آوار شهری بسیاری مواجه‌ایم. همچنین با توجه به دود و گرمای زیادی که وجود دارد، علی رغم تمام تلاش‌ها و با اطلاعاتی که آتش‌نشانان درباره نقاطی که احتمال می‌دادند همکاران‌شان در آن‌جا باشند، به ما دادند، هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی ادامه داد: البته به یک یا دو مورد مشکوک برخوردیم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم و تاکنون خبر جدیدی وجود ندارد.

۱۳۹۵/۱۱/۱

اخبار مرتبط